Petr Vanický píše:
Techniku se sice snažím používat, ale ne za každou cenu a ve všech předmětech. Důvodů je několik, především je to nedostatek kvalitních aplikací, které skutečně přináší něco navíc (mluvím o M na střední škole, za zš je to jiné). Dále to, že například v matematice je podle mě prostě potřeba aby studenti co nejvíc sami počítali a nic je nerozptylovalo. To žádná aplikace nenahradí.
Jasně, existují aplikace na procvičování jednodušších oblastí matematiky jako rovnice, výrazy atd. Ale třeba na kombinatoriku, komplexní čísla, řady atd jsem zatím nic neobjevil.
Petře, opravdu potřebujeme speciální aplikace pro tu kterou oblast matematiky? Nemohli bychom např. použít aplikaci pro bílou tabuli, kde student řeší nějaké zadání, aby ukázal ostatním spolužákům, kde se ztrácí, nebo student učí ostatní studenty řešení příkladu, ostatní si mohou kdykoliv pustit? Myslím, že i na střední škole jsem zbavili studenty možnosti objevovat. Nebo tomu tak není?
Vím, jak jsme např. dokázali využít LinoIt nástěnky, které jsou prapůvodně určeny k něčemu úplně jinému.
Až pod rukama pedagoga dostává aplikace pedagogický rozměr.