Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 3. Nadaný žiak v bežnej triede.
PříspěvekNapsal: sob 23. led 2016 2:41:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 03. lis 2015 10:04:00
Příspěvky: 40
Často badáme, že správanie sa nadaného žiaka v bežnej triede je odlišné, ako správanie ostatných žiakov.

- Je vhodné dovoliť nadanému žiakovi vlastné postupy riešení? Ako zakomponovať neštandardné riešenia žiaka do výuky?
- Ako hodnotíte nadaného žiaka vzhľadom na jeho individuálny vzdelávací plán?
- Ako si poradíte časovo, keď sa musíte v triede venovať nadanému žiakovi a ostatným/bežným žiakom?
- Ako spolupracuje nadaný žiak pri spoločných úlohách? Ako môžeme využiť jeho nadanie v prospech kolektívu triedy?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 3. Nadaný žiak v bežnej triede.
PříspěvekNapsal: úte 02. úno 2016 15:08:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 03. lis 2015 10:04:00
Příspěvky: 40
Rodičia si často myslia, že keď je ich dieťa vzdelávané ako nadaný žiak, že musí z daného predmetu mať iba samé jedničky. Ako "bojujete" s týmto ich názorom?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 3. Nadaný žiak v bežnej triede.
PříspěvekNapsal: pon 08. úno 2016 14:41:56 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Alena PÍšová píše:
Je vhodné dovoliť nadanému žiakovi vlastné postupy riešení? Ako zakomponovať neštandardné riešenia žiaka do výuky?

V převážně většině si představuji práci nadaného žáka na zcela jiných úkolech, než jaké vypracovávají ostatní žáci - ať už je to náročnější verze pracovního listu, nebo samostatná tvorba nějakého výukového materiálu (prezentace, referát, studium k tématu, projekt).
Nestandardní řešení, např. v matematice, vy každopádně mělo být tolerováno, a nemusí se jednat pouze o nadaného žáka. Neměli bychom chtít mít z dětí papoušky, kteří jen opakují to, co se po nich chce. Nebo se pletu?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: