Mám jednoho velmi nadaného žáčka ve 3. třídě. Momentálně byl odeslán do PPP kvůli IVP. Nicméně, již druhým rokem s ním pracuji s individuálním přístupem.
Tento chlapec je nadán multidisciplinárně. Vyniká jak v matematice, českém i anglickém jazyce i ve všeobecném přehledu. Má encyklopedické znalosti z oblasti přírodních věd i českých dějin. Vázne u něj jen hrubá i jemná motorika. Jsem si jista, že by zvládnul bez problémů 6. třídu ZŠ. Snažím se jej rozvíjet především v logickém myšlení - řešíme ve volném čase logické řady, prostorové myšlení (matice
), baví jej rovnice... Rád si čte populárně naučnou i dobrodružnou literaturu. Nenutím jej dělat podružnosti, stejně by práci odbyl. Rád pomáhá slabším spolužákům. Do vyšší třídy přestoupit nechce, je s dětmi rád.
Nenávidí pouze písanku, nicméně zde i tak trvám na dobře odvedené práci
.
Nicméně pravda je ta, že vzhledem k tomu, že mám ve třídě další 4 děti s IVP - SPU, jednoho s těžkou vývojovou dysfázií a jednoho chlapce s aspergerem (bez asistenta), není toho času na individuální práci tolik. Přecejen děti s SPU potřebují pozornost větší.