Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Kvalita ostrých didaktických testů https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=77&t=18377 |
Stránka 4 z 5 |
Autor: | Jana Blažková [ stř 15. čer 2011 19:48:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kvalita ostrých didaktických testů |
Ministr dnes v Hyde Parku- to je úděsné vystupování a příšerná argumentace. Nebo se to zdá jen mně? |
Autor: | Radek Sárközi [ stř 15. čer 2011 23:46:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kvalita ostrých didaktických testů |
Ta petice moc dobře napsaná není - strašně moc bodů - s půlkou bych souhlasil, s půlkou ne... Nejde krátce a jasně zformulovat, co je na současné koncepci i provedení maturit špatně? |
Autor: | Jana Petrů [ čtv 16. čer 2011 5:49:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kvalita ostrých didaktických testů |
Podívejte se, kolik toho už bylo k státní maturitě napsáno - (asi neúplný) přehled i s datací na http://esborovna.webnode.cz/. Věcně, odborně, konstruktivně, stručně i rozsáhle, s něčím souzníme víc a s něčím míň... Ale výsledek je stále stejný - pozice obou pánů, Dobeše i Zeleného, se zatím zdají být neotřesitelné. |
Autor: | Mgr. Zdeněk Sotolář [ čtv 16. čer 2011 8:19:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kvalita ostrých didaktických testů |
Jana Petrů píše: Podívejte se, kolik toho už bylo k státní maturitě napsáno - (asi neúplný) přehled i s datací na http://esborovna.webnode.cz/. Věcně, odborně, konstruktivně, stručně i rozsáhle, s něčím souzníme víc a s něčím míň... Ale výsledek je stále stejný - pozice obou pánů, Dobeše i Zeleného, se zatím zdají být neotřesitelné. Naopak – Dobeš se tváří stále spokojeněji a sebejistěji! Ale v jednom má Radek Sárközi pravdu: asi bychom se měli sjednotit na jedné petici, nebo výzvě. |
Autor: | Jana Blažková [ čtv 16. čer 2011 9:06:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kvalita ostrých didaktických testů |
Přikláním se k velmi důrazné výzvě, protože pan ministr si sám blahopřeje k něčemu, co je hrozivé. Myslím si, že i rodiče, kteří čekají na výsledky, jsou zoufalí- minimálně ti,kterým na dětech záleží. Ovšem to je lidský pohled a ten nemá váhu. |
Autor: | Mgr. Jan Zouhar [ čtv 16. čer 2011 11:00:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kvalita ostrých didaktických testů |
Jedno bychom ale měli připustit: i při relativně lehké maturitě se projevila rozdílná úroveň škol: v padesáti dvou šklách neudělalo 50 % žáků, v jedenácti školách neudělalo 60 % žáků. Bohužel se nedovíme, zda mezi nimi jsou i nějaká gymnázia. Pokud ne, ta je jasně vidět, že některé tzv. učňovské obory s maturitou by se měly změnit na obory pouze učňovské. Protě někteří žáci na maturitu nemohou dosáhnout vzhledem ke svému intelektu. |
Autor: | Lukáš Foldyna [ čtv 16. čer 2011 13:05:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kvalita ostrých didaktických testů |
Mgr. Jan Zouhar píše: Jedno bychom ale měli připustit: i při relativně lehké maturitě se projevila rozdílná úroveň škol: v padesáti dvou šklách neudělalo 50 % žáků, v jedenácti školách neudělalo 60 % žáků. Bohužel se nedovíme, zda mezi nimi jsou i nějaká gymnázia. Pokud ne, ta je jasně vidět, že některé tzv. učňovské obory s maturitou by se měly změnit na obory pouze učňovské. Protě někteří žáci na maturitu nemohou dosáhnout vzhledem ke svému intelektu. Jenže dají se tato data brát při úrovni zejména testu z češtiny brát vážně? Nejsou mezi tím i studenti, kteří bohužel vsadili na tu z několika možností, jež CERMAT nepovažuje za správné? A množí se (samozřejmě šeptandou, naplno to nikdo neřekne) indicie, že na mnoha školách si "pomáhali" k lepšímu výsledku kolektivní prací pod dozorem zadavatele i komisaře. A slyšel jsem o škole, kde se rozbor neuměleckého textu při ústní zkoušce z češtiny skládal z vyjmenování všech slovních druhů v úryvku - což asi nebyl smysl té zkoušky. Nejprve tedy nechť je průkazný a jednoznačný nástroj měření, pak se dá mluvit o "špatných" školách. |
Autor: | Návštěvník [ čtv 16. čer 2011 19:41:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kvalita ostrých didaktických testů |
Nu a na rozdílnost škol stačí objektivní posouzení a ne maturita za spoustu peněz a nervů. |
Autor: | Mgr. Jan Zouhar [ čtv 16. čer 2011 20:17:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kvalita ostrých didaktických testů |
A v čem spočívá to "objektivní posouzení"? Jaká jsou kritéria? |
Autor: | Lukáš Foldyna [ čtv 16. čer 2011 20:25:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kvalita ostrých didaktických testů |
Kritéria anonym nezná, asi proto píše anonymně Mně ale nepřipadají úplně špatné údaje, které nám posílá Scio - tam se dozvíme dost věcí, i to, jak si stojíme mezi ostatními školami. Ale potřebuj vůbec stát takový nástroj srovnání, nebo je to z jeho strany jen další buzerace? |
Stránka 4 z 5 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |