Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Maturita ve světě https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=77&t=2399 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Mgr. Jan Zouhar [ pon 07. pro 2009 23:13:22 ] |
Předmět příspěvku: | Maturita ve světě |
Je vždy dobré nejprve se podívat jak to dělají jiní a pak posuzovat a vybírat nejvhodnější řešení. Proto doporučuji článek na Učitelském spomocníkovi o maturitě v Dánsku: http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2406 Máte zkušenosti z jiných zemí? |
Autor: | Mgr. Jan Zouhar [ stř 09. pro 2009 16:22:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Maturita ve světě |
Podobně i v Norsku zkouší tento způsob maturity s využitím Internetu. viz: http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2328 |
Autor: | Mgr. Jan Zouhar [ úte 16. úno 2010 10:55:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Maturita ve světě |
Upoutala mne poznámka Zuzany Loubet del Boyle v jejím blogu o kvalifikaci pro učitelství dějepisu, kde se zmiňuje o maturitě z dějepisu" Francii: Mimochodem ve Francii maturují z dějepisu všichni, ale na programu jsou jen dějiny po roce 1945. |
Autor: | Návštěvník [ sob 20. úno 2010 19:07:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Maturita ve světě |
Přehled o tom, jak to chodí v evropských zemích naleznete v seriálu ve Zpravodaji NÚOV: http://www.nuov.cz/uploads/Periodika/ZPRAVODAJ/2009/Zp0909a.pdf http://www.nuov.cz/uploads/Periodika/ZPRAVODAJ/2009/Zp0910a.pdf http://www.nuov.cz/uploads/Periodika/ZPRAVODAJ/2009/Zp0911a.pdf http://www.nuov.cz/uploads/Periodika/ZPRAVODAJ/2009/Zp0912a.pdf http://www.nuov.cz/uploads/Periodika/ZPRAVODAJ/2010/Zp1001a.pdf http://www.nuov.cz/uploads/Periodika/ZPRAVODAJ/2010/Zp1002a.pdf Zvláště závěrečné srovnání v posledním díle je obzvláště výživné. Takže až uslyšite zase nějakého ministerského úředníka lhát o tom, že jsme jediní nebo poslední, kdo nemá státní maturitu, již budete bezpečně vědět, kam ho poslat Země, v nichž je celostátní zadání maturitní zkoušky alespoň v jednom vyučovacím předmětu shodné pro všeobecně vzdělávací i odborné školy, jsou jen tři: Itálie, Polsko, Slovensko. Země, v nichž maturitní zkoušky pořádají jednotlivé školy jsou Belgie, Island, Lichtenštejnsko, Rakousko, Řecko, ve Švédsku, Španělsku a Turecku závěrečné zkoušky nedělají. |
Autor: | Mgr. Jan Zouhar [ ned 19. zář 2010 14:29:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Maturita ve světě |
Zajímavý pohled na maturity na Slovensku najdete zde. Článek nás informuje o výsledcích maturit a o tom, že je několikanásobně levnější než má být ta naše. |
Autor: | Mgr. Jan Zouhar [ pát 08. dub 2011 9:08:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Maturita ve světě |
Zajímavé srovnání našeho pojetí maturit a ve Francii podává Zuzana Loubet del Bayle, češka, která učí na francouzké střední škole v Paříži. Srovnání pro nás nevyznívá moc lichotivě. Posuďte sami. |
Autor: | Petr Koubek [ stř 14. zář 2011 8:26:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Maturita ve světě |
Tady se, milý Honzo, takto nepracuje - jaképak kritické myšlení. Svět je složen z faktů. A "o čem nelze mluvit, o tom je nutno mlčet," že. V HN řekl Jan Macháček, že růst hospodářství svědčí o tom, že převažují úspěšné transakce. Už ale pomíjí analýzu jejich kvality: jsou za "úspěšnými obchody" zdefraudované veřejné prostředky, jsou to spekulace na finančních trzích, burzách komodit, jsou to geniální "certifikáty", jsou to forexové spekulace, vládními politikami vyprovokované realitní bubliny (irský model: domeček za městem + byt 2KK v Dublinu nebo řecké železnice do hor...) Tím se přeci nelze zabývat, že! Zeptejme se v současné době rozhodujících lidí, co svým výrokem v 7 kapitole Traktátu logicko-filosofického L. W. myslel. Půjdou do knihovny a přečtou si dobrodružné putování na dno "rigorózní" logiky (kde autor nalézá prostor pro morálku) na pozadí světové krize v době válečného běsnění, a nebo si řeknou, že je to triviální úvaha? (...) Musíme počkat, až tady přestanou vládnout strojaři. Můj táta je strojař, kvalitář, takže vím, že o něčem se s ním bavit lze - třeba o čínské poezii, šachách a nebo o plánech do budoucna ("o co usilovat a čeho dosahovat" ). O složitých otázkách sociální soudržnosti, o životním prostředí ve městech a plánování "urbánního designu" neřku-li o vzdělávání a výchově mládeže však ne. Už to, že všichni od krajů výš papouškují blábol, že gymnázia vychovávají "humanitně vzdělanou mládež"; sic!! ukazuje, že diskuse o nastavení české školské soustavy je chromá. Gymnázia jsou u nás reálky, určitě větší část absolventů odchází na obory technické a přírodovědné či ekonomické než na čistě humanitní obory jako je teologie, filologie či společenskovědní studia; a díky většímu soustředění se na obecné souvislosti tam odcházejí daleko lépe připraveni než absolventi "technických" SOŠ. Možná se mýlím, cítím však, že je to marný! |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |