Týká se pouze volně dostupných digitálních výukových zdrojů .
Prosím vysvětlit, proč standart není připravován pro volně dostupné i placené digitální výukové zdroje.
Ano, výstižný dotaz i z mého pohledu .
Do škol jsou a byly distribuovány i jiné digitální výukové zdroje hrazené či spoluhrazené z veřejných zdrojů ( viz. článek v Prague Post ze dne 28.11.2012 s názvem Private companies profiting from public schools via TV) .
Jako příklad uvádím video spoty a k nim přepravené „metodické výukové listy“ (například k spotu ASTMA, o jehož revizi byl požádán i Výzkumný ústav pedagogický za dob pana náměstka PhDr. Ondřeje Neumajera, VÚP odmítl poskytnout součinnost) na nosičích CD a DVD. Vysílatel je zdarma poskytoval školám účastnícím se projektu dle nevybalancované smlouvy (kritizované Transparency International v kauze My hrajeme fér na
https://www.transparency.cz/my-hrajeme-fer/ ).V rámci sofistikovaného business modelu patchwork marketingu cíleného na žáky jako captive audience s mixem sociální reklamy a placené reklamy (více viz. cenník 2012) a informací spolejené s tzv. triangulací partnerů a sponzorů při vůdčí roli vysílatele jako gatekeepera vysílaného obsahu.
Znáte prosím personální obsazení Rady pro vysílání, kterou jmenuje majitel?
Školní vysílací kanál byl na úvodní konferenci v Centru Babylon avizován jako víceúčelový „interaktivní“ nástroj „prezence v obraze, informace v kostce“ :
Moderní komunikační kanál
Primární prevence sociálně patologických jevů.
UČEBNÍ POMUCKA atď.
MŠMT v tiskové zprávě v roce 2013 na svém webu upozornilo, že se nejedná o vysílatelem deklarovanou primární prevenci (svým obsahem a ani vysílatel nesplňoval kritéria a nebyl licencován MŠMT jako poskytovatel prevence).
Bude se nyní SDV na vysílatele/vysílaní vztahovat?
"Dle SDV by se mělo jednat o digitální obsahy "nejrůznějšího charakteru, které byly podpořeny z veřejných prostředků". Předpokládá se využití standardu u plánovaných konkrétních výzev OP VVV. O dalším využití se jedná a bude jednat."
Dle stále platných smluv (některé na 10 let) školy poskytují bezplatně i internetovou konektivitu.
Můj další dotaz zní : Bude se nově připravovaný -v rámci IROP 2.4.- Standard konektivity škol, specifikace opatření a aktivit vztahovat i na konektivitu, kterou školy bezplatně poskytují vysílateli ?
Dokument totiž má definovat základní technická kritéria cílového stavu školní síťové infrastruktury a přijatelnosti aktivit projektů naplňující strategický cíl IROP 2.4 v oblasti zajištění vnitřní konektivity škol a připojení k internetu - rozvoj vnitřní konektivity v prostorách škol a školských zařízení a připojení k internetu. Oba standardy svým způsobem spolu souvisí.
Děkuji za odpovědi.