Sociální pedagogiku jsem studovala 5 let, takže o ní něco vím
. Má široké uplatnění. Například jsem pracovala v dětském domově, kde byly děti do 7 let. Také zde byly děti předškolního věku. Jen se jednalo o jinou instituci. Proč tedy můžu pracovat v dětském domově a v normální školce ne? Vím, že to tady není vyřešitelné, ale jen mi vyvstávají otázky.
Samozřejmě, že mít vystudovanou předškolní pedagogiku je pro práci v MŠ ideální. Ale někdy člověk vystuduje určitý obor a osud ho prostě zavane do jiné sféry.
A pokud člověk chce pracovat v MŠ, tak také určitě primárně nestuduje speciální pedagogiku. Nebo snad ano?
Co se týká rozsahu v jednotlivých předmětech (psychologie apod.), určitě se to liší škola od školy. Někde se tomu věnují více, jinde méně.
A jestli se ještě mohu doptat, na té specce jste měli předškolní pedagogiku? Myslím, že ne.
Myslím, že speciální a sociální pedagogika mají k té předškolní stejně daleko. A tak upřednostňovat jedno před druhým, mi přijde nespravedlivé.