To je opravdu smutné. A co hůř, myslím si, že se tento nezájem o výchovu s velkou pravděpodobností ponese z generace na generaci. Rodiče mají jiné priority. Věřím, že mnoho rodičů totiž čas má, nebo mít může, kdyby chtěli.
Osobně jsem taťka dvou kluků (2,3 a 1,2), učitel 4. rokem (takže dělám stále přípravy), od svého 2. roku jsem třídní učitel a k tomu si ještě dodělávám vzdělání, kde jsem v posledním roce, kdy mám odevzdat diplomku. Řekl jsem si ale, že rodina pro mě bude velkou prioritou a protože vím, jak je to důležité. A opravdu díky Bohu, daří se to zvládat
Ale, kdyby se nedalo, tak rodina u mě vede.
Už několik měsíců přemýšlím nad tím, že se ve školství mluví o různých metodách výuky a přístupech k ní. Mluví se o různých technologiích, zjištěních, ... A vše toto má opravdu veliký význam, ale říkám si, že se hned vedle nás rozbíjejí rodiny, děti nejsou radostí, ale starostí, a toto přispěje pouze k postupnému rozvracení a degenerování společnosti. Pokud se mýlím, tak mě opravte, budu určitě rád, že společnost není většinově taková, jakou ji vidím.
V jedné diskuzi zde na portálu psala jedna paní učitelka ZŠ, že už prvňáčci se baví o tom, jak se jejich rodiče rozvedli a tito to berou jako něco, co se děje každému = normální.
Z osobní zkušenosti ze SŠ. Mám ve třídě žáka, který již v minulém roce nechtěl chodit do školy. Teď je opět v 1. ročníku a ze začátku měl stejný přístup a maminka říkala, že si s ním už neví rady, že to nahlásí asi na sociálku - vlastní máma. Úplně jsem se zděsil. Pátral jsem a zjistil, že tato máma má tři kluky a každého s někým jiným. To musí být pro dítě strašné a i když mu je už 16, tak rodina do něho zasela tolik špatného! Co se pak ale diví!
Myslíte si, že takovýchto případů, kdy se rodiče na výchově dítěte nechtějí podílet, nebo jsou špatnými příklady, přibývá?
Jsou tyto případy závislé na vzdělání rodičů?
Mělo by smysl např. společně s MŠMT a jinými organizacemi konfrontovat, informovat, ... rodiče?
Nechci jen přihlížet, jak se životy dětí zatracují.