Vážené paní učitelky,
obracím se na Vás s prosbou o vaše zkušenosti z praxe
, co by mělo dítko umět a co Vám připadá naopak zatím předčasné, když již umí, při nástupu do MŠ, konkrétně 3 leté dítě.
Pracuji totiž s dětmi mladšími a ráda bych jim pomohla se připravit na nástup do MŠ a Vám tím ulehčit aspoň trošku začátky.
Předpokládám, že aspoň trochu samostatnost, umět se obléknout(vzhledem k věku), svléknout, samo se najíst, napít, poslechnout jednoduché instrukce.
Co by mělo dále umět, jak by mělo vypadat takové "ideálně připravené" dítě. Co např. barvy, mělo by je umět pojmenovat? Někdy mi totiž připadá, že rodiče se snaží děti naučit věci, na které ještě mají čas, ale zapomínají na ty důležité.
A co dovednosti z jemné a hrubé motoriky. Jsem totiž hlavně lektor pohybových aktivit dětí od těch nejmenších až po předškoláky.
Čerpala jsem i z knihy Diagnostika dítěte předškolního věku,RVP pro předškolní vzdělávání nebo dalších knih a materiálů na webu, ale jde mi o názory učitelek z praxe.
Předem děkuji
Helena Farabauerová