Dobrý den,
zdravím všechny, kteří se zajímají o metodu dobrého startu. Já sama s ní mám velmi dobré a již dlouholeté zkušenosti .....víc jak deset let....Zatím jsem jí využívala jen u předškolních dětí v posledním roce před nástupem do základní školy a u dětí s OŠD. Však od svých kolegyň v prvních třídách vím, že jí zařazují nejen do HV, ale i do ČJ a jsou s ní spokojené. Děti práce s touto metodou velmi baví a zároveň jim i pomáhá. A není to jen můj subjektivní názor, ale mám samozřejmě zpětnou vazbu od odborníků a rodičů dětí, kteří tuto metodu absolvovaly a nyní např. ukončují základní školu. Sami rodiče potvrzují její pozitivní účinek. Samozřejmě ne všechny děti jsou stejné vzhledem k svým individuálním možnostem. Ale metodika zpracovaná pí.dr. Swierkoszovou je velmi dobře zpracovaná a myslím, že téměř všem pedagogům vyhovuje. Je zřejmé, že se nabídka činností v dané lekci musí přizpůsobit skupině dětí, se kterou pracujete. Vždy je však nutné zachovat dané schéma a sousled navazujících kroků. To, že každou lekci doprovází jedna píseň, se kterou souvisí rytmické schéma a grafický vzor, vidím jako ideální spojení. Nerozvíjí se tak jen hrubá, jemná mot., grafomotorika a vizuomotorika, ale také komunikativní dovednosti dětí, které jsou neméně důležité...........nějak moc jsem se rozepsala..
a dostávám se už do přílišných detailů. Kdyby někdo z Vás měl dotaz na toto téma...napište
Lenka