Pavlína Hublová píše:
Když jsem byla na některých prezentacích, tak tam rozklikávali obrázky, mapky apod. Dokonce byla i propojení na internet.
Na tohle snad ani nepotřebuji interaktivní tabuli, že?!
Pavlína Hublová píše:
Máte pravdu, že takové funkce by výrazně ulehčily učiteli přípravu.
Podobné chyby se dělaly před 10-15 lety, kdy byla nadprodukce "výukových interaktivních" CD-ROM: vesměs byly k ničemu. Typickým příkladem jsou tituly LANGmaster, které šly v rámci Indoše "zdarma" na všechny školy, kdo je ještě používá? Stejně tak zapadnou dnešní "i-učebnice", které mechanicky přistupují k dnešnímu fetiši - interaktivní tabuli.
Pavlína Hublová píše:
Já bych se dokonce přikláněla k možnosti, aby tyto i-učebnice vůbec neobsahovaly text z papírové učebnice.
Ono by stačilo, kdyby se autoři zamysleli nad dnešním stavem techniky...
Pavlína Hublová píše:
Ze zkušenosti vím, že když jakýkoli text přepíši z učebnice na tabuli, žáci se dívají VŽDY na tabuli a ne do knihy. To mi nepřipadá vhodné.
Smiřme se s tím, že knihy už žáci používat v krátké době přestanou. Pokud je tzv. i-učebnice více méně kopií učebnice, tak nejde, obrazně řečeno, o krok vpřed, ale přešlapování na místě.