A abych zas já, Pavlo, nebyla za chytrolínku
Takže jen to nejdůležitější a opravdu stručně:
Kooperativní výuka je založena na 5 zásadách
1. Tváří v tvář:Pracuje se v malých skupinách, kde jsou si členové velmi blízko
2. Sociální odpovědnost: Jsem zodpovědný za práci a za dosažení cíle celé skupiny
3. Individuální zodpovědnost: Mám svou část práce, úkolu a pokud jí nesplní, pak ani skupina nesplnila úkol a nedošla k cíli
4. Pozitivní vzájemná závislost: Členové skupiny na sebe vzájemně působí a společně dosahují cíle
5. Reflexe činností
Pokud není některá ze zásad dodržena, už to není koo.v., ale spíše skupinová výuka.
A další důležitá charakteristika je ta, že při Koo. výuce vždy plníme nejen cíl věcný (př.Rozdíl mezi ptáky a savci), ale i sociální (př.rozvoj vzájemné spolupráce)
Ono je to dost složité. To je opravdu ten nejminiaturnější výcuc.
Co jsem popsala, nezasvěcenému, myslím, nic neřekne.
Ale máte pravdu, Sněhová koule je opravdu jedna z technik KV.
Já kooperativní výukou vyučuji a mám s ní neuvěřitelně skvělé zkušenosti a výborné výsledky.
Proto hledám někoho, kdo je na mé vlně a také KV využívá.
Je tu někdo takový? Ozvěte se, Halo.
Petra Stan
P.S. Pavlo, co se týče volby názvu tématu, jak bych to takhle konkrétní nechala. Asi by se nám pak ty různé metody vzájemně pomíchaly .