Mgr. Jan Zouhar píše:
Pokud si vzpomínám, učíš na prvním stupni. Je vůbec možné dělat projekt u takových maláčků? Vždyť než začneme projekt, musíme je naučit spoustě věcí. Nepřeháníme to?
Možná právě proto tvrdím, že jsem žádný projekt v pravém slova smyslu neabsolvovala - většinou to nazývám opatrně tematickým vyučováním.
Ale abychom ty děti zase nepodceňovali - ve 4. nebo 5. třídě už nejsou zas tak malí, aby si nedokázali naplánovat akci, připravit vše potřebné, vypracovat závěrečný výstup. Problém bude jistě i u mne, protože nemám ještě tolik zkušeností (sice se to zlepšuje, ale před těmi 2 - 3 lety, kdy jsem měla takto "velké" děti, jsem uměla o něco méně), abych "spáchala" opravdový projekt.
A pak - jsem spíš improvizující učitel než pečlivý plánovač, takže projekty u mne nemají na růžích příliš ustláno.
Na druhou stranu tematické vyučování si užívám plnými doušky.
Zrovna jsme ukončili téma Afrika (měli jsme návštěvu z humanitární organizace, podporujeme jako škola holčičku z Keni) - stručný popis aktivit (včetně odkazu na DUM
) ve wiki
Druháčci.
Dnes jsme skočili přímo po hlavě do tématu Všechno lítá, co peří má aneb Naši ptáčci - ve středu jdeme do Kunratického lesa na akci Ptačí trylkování.
Raději se tedy věnuji tomu, co mne oslovuje a myslím, že jsem v tom dobrá. I když... kdo ví, časem budu třeba psát/mluvit jinak...