Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 4. 2010 od 16.30 do 18.30
PříspěvekNapsal: čtv 22. dub 2010 16:20:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2009 14:15:52
Příspěvky: 252
Tomáš Minster píše:
Shlédnutí filmové či divadelní verze má navíc jedno velké plus a tím je zážitek společného vnímání uměleckého díla.
tm


To je určitě velké plus, máte pravdu.


Naposledy upravil Mgr. Alena Nosková dne čtv 22. dub 2010 16:23:50, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 4. 2010 od 16.30 do 18.30
PříspěvekNapsal: čtv 22. dub 2010 16:23:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 22. dub 2010 14:58:40
Příspěvky: 25
Jana Vejvodová píše:
Tomáši,
moji studenti – učitelé ocenili, že jste byl dobře připraven, že jste dokázal vést hodinu bez nahlížení do poznámek, přesto hodina nebyla chaotická, že měla „hlavu a patu“. Zároveň se jim ale ta frontální organizační forma zdála příliš jednotvárná. Nemyslíte si, že by stálo za úvahu oživit ji nějakým aktivizačním úkolem pro studenty?

Jano,
já využívám i jiných forem, ale tato metoda se mi zdá nejlepší jako výchozí pro literární seminář. Prostě studenti mohou zažít, že se o povídce, románu, filmu atd. dá zajímavě povídat a že jsou toho schopni oni sami.
tm


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 4. 2010 od 16.30 do 18.30
PříspěvekNapsal: čtv 22. dub 2010 16:26:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 22. dub 2010 14:58:40
Příspěvky: 25
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
Tomáši,
zmiňoval jste, že často zařazujete interpretaci filmů a divadelních představení. Myslíte, že právě přes filmy a divadlo (pokud jsou pro studenty dost zajímavé) se mohou potom dostat i k četbě literární předlohy? Jakou s tím máte zkušenost?

Zdeňko,
děkuji za otázku. Některé studenty to opravdu inspiruje k četbě. Mám s tím "dobré" zkušenosti. Navíc studenti znají program semináře dopředu a někteří z nich tomu svou četbu přizbůsobují.
tm


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 4. 2010 od 16.30 do 18.30
PříspěvekNapsal: čtv 22. dub 2010 16:26:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2009 14:15:52
Příspěvky: 252
Tomáš Minster píše:
Jano,
já využívám i jiných forem, ale tato metoda se mi zdá nejlepší jako výchozí pro literární seminář. Prostě studenti mohou zažít, že se o povídce, románu, filmu atd. dá zajímavě povídat a že jsou toho schopni oni sami.
tm


U toho mě napadá hned otázka hodnocení - jak hodnotit žáky v LS? Za jaké výstupy? Jak hodnotit povídání?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 4. 2010 od 16.30 do 18.30
PříspěvekNapsal: čtv 22. dub 2010 16:26:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 31. bře 2010 10:20:26
Příspěvky: 39
Jitka Krausová píše:
Jana Vejvodová píše:
Tomáši,
moji studenti – učitelé ocenili, že jste byl dobře připraven, že jste dokázal vést hodinu bez nahlížení do poznámek, přesto hodina nebyla chaotická, že měla „hlavu a patu“. Zároveň se jim ale ta frontální organizační forma zdála příliš jednotvárná. Nemyslíte si, že by stálo za úvahu oživit ji nějakým aktivizačním úkolem pro studenty?
Mě by pro změnu docela zajímalo, zda studenti-učitelé sami přišli na různé další možnosti
Ti učitelé, kteří mají k dispozici interaktivní tabuli, by využili jí a jen krátkých - vybraných pasáží z filmu, základem by podle jejich názoru měla být práce s vybranými texty - třeba krátkými, ale takovými, aby zachycovaly právě ty důležité okamžiky, které učitel z žáků dostává otázkami. Pak navrhovali metodu komparace a nějakou samostatnou práci s písemným projevem. Celkově postrádali nějaký rozvoj kreativity studentů.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 4. 2010 od 16.30 do 18.30
PříspěvekNapsal: čtv 22. dub 2010 16:33:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 31. bře 2010 10:20:26
Příspěvky: 39
RNDr.,Bc. Ludmila Šulcová píše:
Děkuji za odpověď, ještě mě napadla otázka spisovného jazyka. Myslím si staromilsky, že češtináři by měli používat spisovnou češtinu ve svých hodinách, zvláště v literárním semináři. Kultivuje se tím projev studentů, čili všeobecné povědomí o kráse jazyka.


Souhlasím s Ludmilou, ale nemyslím, že by to mělo být vnímáno jako staromilský názor. To, že panu učiteli ujely některé odchylky od normy, je podle mého názoru dáno tím, že je velmi emotivní osobností, to jistě souvisí i s expresivitou ve vyjadřování. Je to tak, Tomáši? A to jste se podle toho, co píšete, ještě krotil. :D Já mám emotivní učitele ráda, ale i tak je třeba se hlídat. Souhlasíte? :-)


Naposledy upravil Jana Vejvodová dne čtv 22. dub 2010 16:37:47, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 4. 2010 od 16.30 do 18.30
PříspěvekNapsal: čtv 22. dub 2010 16:33:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 22. dub 2010 14:58:40
Příspěvky: 25
Mgr. Alena Hesová píše:
Tomáš Minster píše:
Jano,
já využívám i jiných forem, ale tato metoda se mi zdá nejlepší jako výchozí pro literární seminář. Prostě studenti mohou zažít, že se o povídce, románu, filmu atd. dá zajímavě povídat a že jsou toho schopni oni sami.
tm


U toho mě napadá hned otázka hodnocení - jak hodnotit žáky v LS? Za jaké výstupy? Jak hodnotit povídání?


Aleno,

hodnocení v literárním semináři pro mě není podstatné. Mám tím na mysli hodnocení, jehož výsledkem je známka. Na otázky typu: Budete to zkoušet? nereaguji. A studenti nakonec pochopí, že smyslem uměleckého díla není se naučit obsaht atd., ale že to přesahuje směrem ven. K nim samým. Zrovna teď jsme si povídali o Přeletu nad kukaččím hnízdem. Anebo velmi živé byly semináře, při nichž jsme interpretovali Sofiinu volbu. Koho zajímá jen známka, ten "nezajímá" mě.
Samozřejmě, že nějaká kritéria mám - např. docházka + aktivita při hodinách a pak již zmíněná esej.
tm


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 4. 2010 od 16.30 do 18.30
PříspěvekNapsal: čtv 22. dub 2010 16:37:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 22. dub 2010 14:58:40
Příspěvky: 25
Jana Vejvodová píše:
Jitka Krausová píše:
Jana Vejvodová píše:
Tomáši,
moji studenti – učitelé ocenili, že jste byl dobře připraven, že jste dokázal vést hodinu bez nahlížení do poznámek, přesto hodina nebyla chaotická, že měla „hlavu a patu“. Zároveň se jim ale ta frontální organizační forma zdála příliš jednotvárná. Nemyslíte si, že by stálo za úvahu oživit ji nějakým aktivizačním úkolem pro studenty?
Mě by pro změnu docela zajímalo, zda studenti-učitelé sami přišli na různé další možnosti
Ti učitelé, kteří mají k dispozici interaktivní tabuli, by využili jí a jen krátkých - vybraných pasáží z filmu, základem by podle jejich názoru měla být práce s vybranými texty - třeba krátkými, ale takovými, aby zachycovaly právě ty důležité okamžiky, které učitel z žáků dostává otázkami. Pak navrhovali metodu komparace a nějakou samostatnou práci s písemným projevem. Celkově postrádali nějaký rozvoj kreativity studentů.

Jano,
pasáže a krátké texty jsem využíval např. u Smrti v Benátkách, protože ten film by asi studenti "nezkousli". Interaktivní tabule se zatím bojím :) . Uznávám, že se úplně nerozvíjela kreativita studentů, ale co si pod tím mám konkrétně představit?
tm


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 4. 2010 od 16.30 do 18.30
PříspěvekNapsal: čtv 22. dub 2010 16:38:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2009 14:15:52
Příspěvky: 252
Mgr. Alena Hesová píše:
jak hodnotit žáky v LS? Za jaké výstupy?


Teď zareaguji sama na sebe :-)

Vím, že někteří kolegové v seminářích hodnotí pomocí bodů. Jsou stanoveny povinné a volitelné aktivity, které mají bodové ohodnocení. Studenti pak tyto aktivity plní (mohou si je částečně vybrat) a sbírají body. Tyto body jsou pak převedeny na známky.

Je to náročné, musí se dobře nastavit povinné a volitelné aktivity a jejich bodové ohodnocení. A také musí být vhodně nastaven převod bodů na známky.

Tento systém většinou vede k tomu, že studenti více pracují, a mohou si vybrat ty aktivity, které jsou jim bližší.

V pokročilé formě tohoto hodnocení se mohou studenti podílet i na vytváření těchto kritérií.


Naposledy upravil Mgr. Alena Nosková dne čtv 22. dub 2010 16:41:25, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 22. 4. 2010 od 16.30 do 18.30
PříspěvekNapsal: čtv 22. dub 2010 16:39:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 22. dub 2010 14:58:40
Příspěvky: 25
Jana Vejvodová píše:
RNDr.,Bc. Ludmila Šulcová píše:
Děkuji za odpověď, ještě mě napadla otázka spisovného jazyka. Myslím si staromilsky, že češtináři by měli používat spisovnou češtinu ve svých hodinách, zvláště v literárním semináři. Kultivuje se tím projev studentů, čili všeobecné povědomí o kráse jazyka.


Souhlasím s Ludmilou, ale nemyslím, že by to mělo být vnímáno jako staromilský názor. To, že panu učiteli ujely některé odchylky od normy, je podle mého názoru dáno tím, že je velmi emotivní osobností, to jistě souvisí i s expresivitou ve vyjadřování. Je to tak, Tomáši? A to jste se podle toho, co píšete, ještě krotil. :D Já mám emotivní učitele ráda, ale i tak je třeba se hlídat. Souhlasíte? :-)

Já s Vámi souhlasím. tm


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: