Janek Wagner píše:
A zkusím jako ďáblův advokát položit také pár otázek:
Jak jste dospěla k názoru, že Comenia Script NENÍ psací písmo?
Jaké procentu textů by ty děti neznalé dnešního školního písma nepřečetly?
Kolik lidí vlastně píše tím školním psacím?
Kolik textu je jím vůbec napsáno?
Proč zřejmě většina lidí má rukopis tak vzdálený tomu, co se učili ve škole?
A jak je možné, že jsou schopni si písmo navzájem přečíst?
Pilot Comeni Scriptu nám určitě na některé otázky odpoví, takže bych nepředbíhal se spekulativními závěry.
Je či není Comenia „psací“ ?
Co určuje, je-li písmo psací ? Je to rydlo v ruce ? Nebo tužka ? Je to způsob vedení nástroje ? Nebo doprovodné zaříkávání : „psací, psací, psací – až na věky – amen “ ?
Jaké procento by děti nepřečetly ? A jaký text je dokonale srozumitelný, není-li přečten celý ? Stačí Vám k pochopení 1%, 10%, 50% ? Kolik procent tedy musíte přečíst, abyste si byl naprosto jistý, že Vám nic neuniklo ?
Kolik lidí píše psacím a kolik textu bylo napsáno ? A kolik nečitelných slov textu stačí k závažnému pochybení, jehož následky mohou být osudové ? Jedno ? Dvě ?
Proč se rukopis liší od psací předlohy ? Proč si myslíte, že se od Comenie lišit nebude ?
A jak je možné, že jsou lidé schopni si písmo navzájem přečíst ? A jak je možné, že mnozí lidé jsou schopní přečíst třeba azbuku, řeckou abecedu, a jiná mnohem exotičtější písma ? Čím to tak asi může být ???
Uvědomujete si vůbec, co pořád opakujete ?
A uvědomujete si vůbec, že chcete experimentovat s cizími dětmi ???
Kde berete jistotu, že na to máte právo ???