Mgr. Zdeňka Švecová píše:
Naďa Stehlíkova píše:
Mgr. Zdeňka Švecová píše:
V zaznamenané hodině zaznělo, že žáci dostanou za hru pexeso "plusíky". Zajímal by mě názor diskutujících na hodnocení žáků při didaktických hrách. Je možné nějak efektivně pracovat s hodnocením žáků?
To je velmi složitá otázka, protože na ni podle mého názoru obecně nelze odpovědět. Myslím, že učitelé to dělají tak, jak je uvedeno v hodině, tedy "plusy", malými jedničkami apod. Těžko známkovat hru. Zdá se mi ale, že hra je sama o sobě dost motivační a nemusíme žáky motivovat třeba tím, že budou pozitivně hodnoceni.
Myslíte, že by bylo možné u pexesa, které jsme viděli ve videozáznamu, nastavit předem kritéria hodnocení tak, aby na jejich základě žáci dobře viděli svou míru úspěšnosti při hře?
Upřímně - to teda nevím. Dá se možná říci, jak bude ohodnocená skupinka, dá se možná říci, že si pak budou sami rozdělovat "plusíky" podle svého uvážení. Ale aby se přímo dala svázat úspěšnost každého žáka s jeho hodnocením, to je asi v tomto případě těžké.
Ještě se mi nestalo, že by se žáci cítili ohodnoceni špatně, vlášť, když "plusíky" jsou kladné hodnocení a jejich počet jen zvyšuje "míru kladnosti" tohoto hodnocení.