Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Evaluace tematického celku
PříspěvekNapsal: pát 12. čer 2009 15:32:55 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 14:24:46
Příspěvky: 639
Dobrý den,
ráda bych otevřela diskuzi na téma evaluace témat, která v MŠ probíhají.
Zajímalo by mě, po jak dlouhých úsecích hodnotíte svá témata a jakým způsobem? :?:
:idea: Nám se osvědčilo hodnocení měsíčního tématu, které má ještě několik podtémat, jako celku vždy po jeho uplynutí a na konci školního roku pomocí těchto měsíčních hodnocení témat, píšeme roční evaluaci.
V příloze se můžete podívat na záznam evaluace jednoho našeho měsíčního tématu.
Těším se na vaše názory :P


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Míša G.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Evaluace tematického celku
PříspěvekNapsal: čtv 13. srp 2009 16:14:15 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 20:19:04
Příspěvky: 674
Ahojky, Míšo a ostatní.

Přispěji také svou trochou do mlýna. My provádíme evaluaci vždy po ukončení tématické části. Ta nemá daný přesný časový úsek. Většinou trvá 2 - 3 týdny. Hodnotíme slovně a vycházíme z kompetencí, které jsou v onom daném časovém úseku naplňovány a jsou náplní třídního kurikula.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________
Bohunka T.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Evaluace tematického celku
PříspěvekNapsal: ned 29. lis 2009 10:47:08 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Přeji hezký den!
Nyní se objevil nový nástroj pro evaluaci nejen témat, ale celkové práce, který je obzvláště vhodný pro mateřinky: Barvy života. Výhodou je, že zjišťují jak se naše učení odrazilo v hlavách dětí (nformace se získávají přímo od dětí pomocí barevného snímání) a ne jak se to jeví nám. Stojí to za pozornost:
http://www.materinky.eu/node/4

_________________
Zdraví Jenda


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Evaluace tematického celku
PříspěvekNapsal: ned 29. lis 2009 19:11:58 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 20:19:04
Příspěvky: 674
Jendo, zdravím Vás,
Vaše doporučení je přímo fantastické! V životě jsem ještě o této metodě neslyšela a máte pravdu, že pro předškolní děti je přímo ideální. Díky :!: ;)

_________________
Bohunka T.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Evaluace tematického celku
PříspěvekNapsal: čtv 01. črc 2010 9:27:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 25. čer 2010 11:08:10
Příspěvky: 44
Bohunko, mohu se Vás zeptat, jakou roli hrají „rizika“ ve Vašich evaluacích tématických plánů? A pak mě zaujala Vaše ukázka tř. kurikula (mimochodem hezky zpracovaná), kde máte současně i výstupy. Vy s těmi výstupy při hodnocení tématických částí nepracujete? Lépe řečeno – z vašich ukázek evaluace mi připadá, že tam už se výstupy neobjevují.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Evaluace tematického celku
PříspěvekNapsal: pon 05. črc 2010 15:59:12 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 20:19:04
Příspěvky: 674
Dobrý den, paní Zoro,
trochu vysvětlím. Rizika, která jste si přečetla, jsou součástí našeho třídního kurikula. Jsou uvedena v Kurikulu podpory zdraví a nám přišla jako dosti důležitá. Proto jsme si vždy k danému tématu vybrali taková, která se nejvíc hodí a zapsali jsme si je. Také si myslíme, že by se s nimi měli seznámit hlavně rodiče a uvědomili si, co třeba eventuálně dělají špatně, čeho by se měli vyvarovat (aktuální verzi třídního kurikula máme vždy vyvěšenu v šatně na nástěnce).
Teď k té evaluaci. Máte pravdu, že v této uváděné verzi nenajdete hodnocení očekávaných výstupů, a to z prostého důvodu. Nějak nebylo v našich silách tuto administrativu každý týden zvládat. Očekávaných výstupů máme uváděny dvě strany strojopisu. Proto jsme přistoupily k tomuto jednoduššímu řešení. Ale evaluace kompetencí i výstupů se objevuje v našem pololetním a závěrečném hodnocení třídního kurikula - a to dosti podrobně :P .

PS: V příštím šk. roce pojedeme podle úplně nového šk. plánu a ráda bych od základu změnila i svůj styl psaní tř. kurikula a potažmo s tím i evaluci. Pak dám vědět, jak se mi vše osvědčilo v praxi ;) . Sama totiž cítím, že nám to v evaluaci nějak "skřípe". Asi si vyrobím nějaký tiskopis. Vše bude přehlednější, rychlejší, výstižnější a možná i jednodušší :D .

_________________
Bohunka T.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Evaluace tematického celku
PříspěvekNapsal: stř 07. črc 2010 7:40:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 25. čer 2010 11:08:10
Příspěvky: 44
Takze "rizika" slouzi primarne k planovani, nikoli evaluaci, jak jsem pochopila. To je skvely napad, vcetne toho vyvesovani planu na nastenku pro rodice. Nekde jsem dokonce slysela, ze do toho planu mohou rodice vpisovat svoje napady a namety na cinnosti.
Vyhodnocovani rizik by asi stalo taky za uvahu, protoze souvisi se sebereflexi ucitelky.
A jeste mam takove doporuceni - pokud pracujete v siti Skol podporujicich zdravi, tak byl vypracovan nastroj pro hodnoceni vysledku vzdelavani, tzv. SUKy.
Drzim palce s tvorbou novych dokumentu!!!


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Evaluace tematického celku
PříspěvekNapsal: stř 07. črc 2010 10:07:17 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 20:19:04
Příspěvky: 674
Se SUKy už pracujeme, byli jsme "testovací" školou a tento způsob hodnocení dětí nás zaujal. Kromě tohoto hodnocení kompetencí má ještě každé dítě založenu diagnostiku, se kterou už pracujeme konkrétně a podrobněji.
Děkuji, paní Zoro, za námět pro spolupráci s rodiči. To vůbec není špatný nápad vyzvat rodiče k vpisování svých námětů a nápadů přímo do dokumentu na nástěnce :!: Vyzkouším to a dám vědět, jak se nápad ujal :P .

_________________
Bohunka T.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Evaluace tematického celku
PříspěvekNapsal: stř 07. črc 2010 12:00:31 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. čer 2009 11:07:29
Příspěvky: 1671
Hezký den do předškolky,
mohly byste více přiblížit "SUKy"? Zní to tajemně.

_________________
Jana


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Evaluace tematického celku
PříspěvekNapsal: stř 14. črc 2010 19:04:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 25. čer 2010 11:08:10
Příspěvky: 44
Začala bych vysvětlením zkratky SUky. Program podpory zdraví v mateřských školách má (obdobně jako RVP PV, ale daleko podrobněji) rozpracováno ke každé kompetenci, prostřednictvím jakých cílů ji lze rozvíjet a současně na základě jakých „ukazatelů dosaženého vzdělávání“ vyhodnocovat efektivitu vzdělávání.
A právě ony ukazatele byly sdruženy (odtud ten název) do obecnější podoby tak, aby zachytily –popsaly dovednosti dětí na konci předškolního období. Tyto popisy jsou v podstatě kritéria, na jejichž základě mohou učitelky v mateřských školách vyhodnotit, zda děti dosáhly požadovaných kompetencí.
Některé SUky obsahují ještě další položky (subkritéria), aby bylo možné je lépe posoudit. Všechna tato kritéria jsou hodnocena na škále 1 – 3. Nástroj je možné zpracovávat jak v papírové, tak elektronické verzi. Elektronická verze je v excelu a umožňuje učitelce sledovat výsledky nejen u jednotlivých dětí, ale také v rámci celé třídy, takže může velice pružně reagovat v případě, že některé dovednosti (kompetence) jsou u většiny dětí na velmi nízké úrovni a podle toho zařazovat a plánovat tématické části. Například, když zjistí, že většina dětí má problémy s dodržováním pravidel soužití, naplánuje tématickou část týkající se rozvoje těchto dovedností.
Obdobně má Program podpory zdraví zpracován nástroj na hodnocení podmínek vzdělávání, který se jmenuje INDI (tzn. indikátory) MŠ, o kterém se zminovala Bohunka.
A ted se připravuje nástroj pro hodnocení poslední z oblasti vlastního hodnocení a tou je hodnocení průběhu vzdělávání.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku: 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron