Dobrý večer,
děkuji za Vaši reakci.
Kritéria si vytváří děti. Není to pro ně problém, jsou-li zvyklé
hodnotit průběžně práci svou i ostatních.
Například při mluvních cvičeních si na začátku pojmenovaly to,
co očekávají jako posluchači od mluveného projevu (aby bylo rozumět, aby to bylo zajímavé, mluvit nahlas, aby to mělo hlavu a patu...). Následně není nic jednoduššího, něž s dětmi formulovat to, co pojmenují a nastavit kritéria pro stupnici hodnocení např. 0-3 body (
0 bodů - mluvčí nebyl slyšel, dělal pauzy, opakoval slova... atd.).
Jelikož tímto způsobem pracuji
pravidelně, děti jsou již schopny stručně a výstižně hodnotit jakoukoli práci, nezdružují opakováním připomínek a jdou rovnou k jádru věci
Snad jsem alespoň částečně odpověděl na Vaši otázku.... ale klidně se ptejte dál
S.
Níže přikládám ukázku listů, které děti dostávají před skupinovou prací. Zde si nejprve ujasní svou roli v týmu a následně (po skončení práce) hodnotí svou práci. V kruzích si vybarvují počet dílků =
míru naplnění jednotlivých kritérií...
Tyto různé hodnotící listy si děti zakládají do svých
portfólií (což je téma, které by vydalo na další fórum) a ke konci roku porovnávají své výsledky - nebo si opět vybarvují další dílky, dosáhnou-li pokroku v daných kritériích.
Příloha:
hodnoceniSkprace.jpg