Dle mého názoru, jako dítěte s obdobným problémem. Jak se na tuhle vysoce zajímavou problematiku dívám zpětně, tak chtěl bych z vlastní zkušenosti podotknout, že je nejdůležitější, aby se to dítě cítilo dobře. Tím myslím, že by se nemělo až tak dívat na sociální zařazení do skupiny, protože dle mého názoru ve většině případu i tak nezapadne (i když bude ve skupině svým vrstevníků). Tak proč se o to pokoušet, já bych byl hlavně proto, aby jeho zájem byl co nejvíce podporován a vzdělání co nejlépe uzpůsobeno pro jeho potřebu!
Dále bych chtěl říci, že bych nechtěl, aby se dívalo hlavně na prospěch tohoto žáka. A to ani z oblasti rodiny ani učitelů. To, že mám zájem o přírodní vědy neznamená hned, že budu mít samé jedničky! Já ani lidé s podobnými hlubokými zájmy to nedělají pro známku, ale pro své obohacení a to, že se nepovede písemka nebo i více neznamená, že je líný, blbý nebo nenadaný! Mnohdy, co jsem se setkal ještě na 1. stupni základní školy, tak i když má řešení byla mnohdy správná (ČJ, MAT), tak třeba z důvodu jiného zápisu, než měl učitel nalinkované u sebe v řešení, jsem dostával špatné známky. Vím to hlavně z ČJ, kde moje mamka je učitelka ČJ na 2. stupni a věty které jsem poskládal v hodinách byly poskládány jinak, ale dávaly smysl a nebyly v nich žádné chyby v syntaxi.
Já osobně mám asi hlavní problém v tom, že nikdy skoro jsem nejel podle předepsaných tabulek. Co jsi pamatuji z vyprávění rodičů, tak i jak jsem byl v PPP před nástupem do školy, tak byla příhoda s poradkyní, když jsem místo toho, abych napočítal do 20, tak jsem napočítal do 10 a pak jsem řekl plus a opět jsem napočítal do 10.
A následně jsme se z posudku dočetli, že nejsem schopen napočítat do 20. A můj komentář k tomuto byl, že 10 + 10 je 20, copak to ta paní psycholožka neví?