Mgr. Jan Zouhar píše:
Co učit na prvním stupni, abychom žáky zbytečně nepřetěžovali a zároveň využili efektivně daný čas? Co považujete za zbytečné vyučovat na prvním stupni a co naopak za důležité?
K efektivnímu využití času bych navrhla plně integrovanou tematickou výuku minimálně do 3. ročníku. Později nějaké to učení v blocích, rozhodně bych zrušila rozvrhy v podobě, jako jsou dnes, stejně tak dělení na předměty tak, jak většina škol nechala ve svých švp.
Abychom mohli odpovědět na druhou otázku, myslím, že by to chtělo položit stejnou otázku učitelům na II. stupni a psychologům.
Není příliš brzy vysvětlovat např. zlomky v 5. ročníku? Já vím, že jsou jen jako rozšiřující, jenže učitelé z II. stupně pak nemají čas na jejich vysvětlování. Jaký paradox - my nemusíme, oni nemohou.
Co taková shoda přísudku s podmětem? Pořád to těm dětem nějak nejde, i když to do nich "rveme" už od 4. ročníku! Kde je zakopaný pes? Proč není čas na procvičování a rozšiřování na II. stupni?
A české dějiny? Slyšela jsem výtku jedné učitelky dějepisu, že to nemáme na I. stupni přehánět, že pak nemá co učit
.