PaedDr. Karel Tomek píše:
Přínos vzdělávání pro udržitelný rozvoj by mohl být především v tom, že by si žáci odnášeli do života zkušenost a zážitky z praktické výuky postavené na řešení problémů systémem výhra - výhra - výhra. Naučit se prakticky udržitelně jednat.
Ano, pane Tomku, přesně takto probíhají projekty Školy pro udržitelný život. Perfektní na nich je to, že nezasvěceného pedagoga zkušení lektoři "zasvětí", pomohou mu, vedou ho, naučí ho.
Dá se říct, že všechny naše realizované projekty probíhají v tomto duchu. Máme je zapracované do Dlouhodobého plánu činnosti EVVO, detailněji, konkrétněji nastíněny v Ročním plánu činnosti EVVO, konkrétní podoba vzniká před realizací projektu. V každém roce zrealizujeme jeden projekt na určité téma. Za dobu našeho působení na žáky v oblasti UR mohu říct, že se chovají zodpovědněji, mají větší dovednosti a návyky než jejich vrstevníci ze ZŠ, kde se EVVO nezabývají.
Iva N.