Tohle celkem shrnuje to, o čem jsme s kolegou Janem Zouharem diskutovali v komentářích ke článku.
V článku mi trochu chybí apel směřující k budoucímu dění. Je jistě hezké inovovat a přeformulovávat ICT gramotnost, podle Moora to budeme muset provádět každé dva roky

(výhledy minimálně do roku 2015).
Celý článek je velmi zajímavé nahlížet na pozadí trendů, které jsou prezentovány velmi zdařilým souhrnem dr. Brdičky
http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2495. Objevují se tím mnohé otázky, které je zapotřebí v souvislosti s ICT a jejich pojetím opakovat.
Diskutováno by mělo být spíše to, jakými postupy žákům ukázat, že ICT lze využívat i pro tvůrčí činnost, nejen tedy facebook, twitter, youtube a vyhledávání a stahování mp3 a videí. V ideálním světě se sice žáci prostřednictvím ICT prezentují, stahují cizí výtvory a přetvářejí je, je to ale opravdu to, co ve školách budeme rozvíjet a podporovat, vážně se tím budeme těšit? Nebo budeme radši působit tak, aby schopnost užívat ICT vedla ke zkvalitnění života žáků i prostředí, ve kterém žijí - aby to sami a včas pochopili?