Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Srovnávací zkoušky - ano, nebo ne?
PříspěvekNapsal: úte 31. srp 2010 19:27:21 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
A ještě jedna věc je pozoruhodná. Dobešův přístup. Zatímco o státní maturitě se vedou léta pochybnosti a spory, testy na základce prostě dostaneme befelem.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Srovnávací zkoušky - ano, nebo ne?
PříspěvekNapsal: čtv 02. zář 2010 23:04:38 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Je zde ještě jeden okruh otázek:
- jak se technicky testy zajistí? (papírově, digitálně)
- kdo je sestaví?
- kolik to bude stát?

_________________
Zdraví Jenda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Srovnávací zkoušky - ano, nebo ne?
PříspěvekNapsal: pon 06. zář 2010 18:30:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Já si myslím, že testování v uzlových bodech vzdělávání má svůj smysl. Stát zadal školám zakázku - vzdělávat a vychovávat děti - a bude zjišťovat, jak školy tuto zakázku plní.

Teď je třeba, samozřejmě, nastavit testování správně. Je potřeba změřit, jestli škola pracuje dobře, nebo průměrně, nebo špatně.

U nás v Brně jsou školy, u kterých bych považoval za velký úspěch, když se jim podaří docílit toho, že děti budou do školy vůbec chodit (myslím to vážně, tyto školy praují s velmi složitými rodinami) a jakékoli znalosti těchto dětí bych považoval za druhořadé. U jiných škol, které v Brně taky máme, bych zase za úspěch považoval jen dobré znalostní (a dovednostní) výsledky žáků.

Je to o té diskutované přidané hodnotě - ale i to ještě nějak cítím jako nedostatečné pojmenování. Čeho přidanou hodnotu budeme měřit? Znalostí? Dovedností? Postojů? Nebo třeba to, jestli škola žáky kultivuje a pomáhá vychovávat slušné lidi? Umím si představit, že školy budou hodnocené podle toho, jak využívají své možnosti. A myslím si, že jsme celkem kultivovaný stát na to, abychom nepostupovali v tomto hodnocení pouze prvoplánově, např. pouze podle počtu správných odpovědí žáků školy.

Jestli testy dokáží toto rozlišit, resp. jestli bude někdo schopný z výsledků vyčíst i takové informace, pak to bude perfektní. Jestli někdo dokáže vyčíst jen některé takové informace, i to může být přínosné. A já bych počkal, až se objeví první konkrétnější náznaky obsahu testování.

Logistika je zásadní oázka, cena je taky významný problém, přesto považuji obsah za prvořadý.

_________________
Petr Krupka


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Srovnávací zkoušky - ano, nebo ne?
PříspěvekNapsal: úte 07. zář 2010 22:41:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. bře 2010 22:42:07
Příspěvky: 13
Na smysl takového testování se každodenně ptám já i moji kolegové na středních školách - nás se ovšem týká státní maturita, ale princip je stejný. Když testovat, tak k čemu to bude dobré? Budou zrušeny školy se špatnými výsledky, budou školy vysoké tuto zkoušku akceptovat při nebo místo přijímacích zkoušek, zvýší se kvalita výuky na středních školách? Stejný problém se posune o patro níže.

Odpověď je myslím, jasná.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Srovnávací zkoušky - ano, nebo ne?
PříspěvekNapsal: stř 08. zář 2010 6:25:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 08. pro 2009 7:16:10
Příspěvky: 25
Testování v 5. a 9. třídách bych nazatracoval. Myslím, že vše má své pro a proti. Rozhodně by testování měli připravit opravdoví odborníci, kteří by silnými a jednoduchými argumenty přesvědčili ty, kteří nejsou o užitečnosti takového testování přesvědčeni. Testování by mohlo některé učitele svádět k tomu, učit na testy, ale takových snad moc není. Když se například podíváte na Cambridgeské zkoušky z angličtiny, jejich cílem je vést i výuku efektivně a v takovém duchu, ve kterém jsou i zkoušky připraveny. Zkoušky vycházejí z pojetí a obsahu výuky, ne naopak. 8-)
Takové testování v 5. a 9. třídách by mohlo časem zcela nahradit přijímací zkoušky na střední školy. Kolik tisíců lidí by si odychlo. Vždyť si jen vezměte tu administrativu kolem přijímacího řízení... :(
Máme takové odborníky, kteří jsou schopni připravit smysluplné a efektivní testování páťáků a deváťáků a jsou schopni s pedagogy vést diskusi?
Já věřím, že snad ano. :)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Srovnávací zkoušky - ano, nebo ne?
PříspěvekNapsal: stř 08. zář 2010 16:29:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 11:45:02
Příspěvky: 181
V našem městě je 7 základních škol. Všechny školy provádějí testování. Podle vlastního výběru, téměř každá škola od jiné firmy. Testování je hrazeno z provozních prostředků (obec). A jaký význam má takové testování pro školy, pro obec, pro rodiče, pro žáka? Mají nějakou vypovídací hodnotu? Pro koho?
Mně samotné by jednotné testování nevadilo. Pokud budou naplňovat dva cíle:
1. budou hodnotit naplňování "státní zakázky" - jestliže v RVP ZV stát definoval závazné ukazatele (očekávané výstupy v 5. a 9. ročníku), nechť má stát v rukou nástroj, kterým bude plnění státní zakázky měřit (určitě to nebude jednoduché - změřit výkon dovedeme, ale schopnost, dovednost, postoj?)
2. výsledky takového testování řeknou samotnému žákovi, na jakou střední školu "má právo" se hlásit..(možná by to vedlo k větší motivaci žáků učit se, možná by se na výběrové školy dostali skutečně ti žáci, kteří "na to mají", možná by se posílilo učňovské školství - naříkáme, že i na gymnázia se dostávají žáci s průměrným prospěchem - díky systému financování). Možná...
Dana


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Srovnávací zkoušky - ano, nebo ne?
PříspěvekNapsal: pát 24. zář 2010 15:15:28 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 07. črc 2010 7:04:19
Příspěvky: 349
Přikládám nástin standardů- do středy je třeba zaslat odpovědi na MŠMT!!! Pomozte, přemýšlejte, odpovídejte. Abychom pak neřekli, že někdo rozhodl bez nás.
Tyto maily obdrželi všichni ředitelé škol včera.
Myslím, že taková anketa musí být záležitostí velké skupiny odborníků- a to učitelé jsou.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Srovnávací zkoušky - ano, nebo ne?
PříspěvekNapsal: pát 24. zář 2010 15:23:32 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Milá Jano,
děkuji za přílohu.
Pokusím se překousnout ten šibeniční termín (myslím si, že by si toto téma zasloužilo diskuzi i na úrovni pedagogické porady).

Pochopila jsem, že můžeme tento dokument elektronicky vyplnit a poslat jej na adresu MŠMT?

Nu, mám na promyšlení 4 dny, takže snad něco vyplodím. Mrzelo by mě, kdybych si pak nadávala, že jsem se alespoň nezapojila.

Půjde do toho ještě někdo?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Srovnávací zkoušky - ano, nebo ne?
PříspěvekNapsal: pát 24. zář 2010 20:17:10 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 07. črc 2010 7:04:19
Příspěvky: 349
Ahoj, Pavlínko,

já do toho jdu určitě.
Očekávají připomínky do 12 hodin- zřejmě ve 13 půjde k projednání vyhláška nebo zákon :D
Mail: Marie.Rauchova@msmt.cz
Mám pocit, že opět budeme šít horkou jehlou něco, co má zásadní vliv na nás všechny.

Držme se a přemýšlejme. Zatím máme tu možnost.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Srovnávací zkoušky - ano, nebo ne?
PříspěvekNapsal: pát 24. zář 2010 20:39:44 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 10:59:11
Příspěvky: 1720
Jana Blažková píše:
Přikládám nástin standardů- do středy je třeba zaslat odpovědi na MŠMT!!! Pomozte, přemýšlejte, odpovídejte. Abychom pak neřekli, že někdo rozhodl bez nás.
Tyto maily obdrželi všichni ředitelé škol včera.
Myslím, že taková anketa musí být záležitostí velké skupiny odborníků- a to učitelé jsou.


neobdrželi .. v našem mailu nic podobného nepřistálo

_________________
H.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: