Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: pon 13. zář 2010 11:57:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 21. kvě 2009 13:21:22
Příspěvky: 108
Vítejte v online diskuzi k virtuální hospitaci z českého jazyka a literatury.

Termín diskuze: čtvrtek 30. 09. 2010, 16:00 – 18:00

Diskusní fórum se odemyká několik minut před stanoveným začátkem diskuze.

Diskutujte
* s vyučující této hodiny Mgr. Hanou Antonínovou Hegerovou, která hodinu vedla v Gymnáziu, Jablonec nad Nisou, U Balvanu 16,
* s PaedDr. Janou Vejvodovou, CSc., z Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni.

Jak vypadá online diskuze?

* Má formu chatu, který probíhá v reálném čase.
* Umožní vám diskutovat s učitelem, který byl natočen, zeptat se ho na další možné souvislosti, které z videozáznamu nemusí být patrné.
* Moderuje ji přizvaný odborník na vzdělávání, který upozorňuje na vybrané zajímavé i diskutabilní části hodiny.

Před spuštěním online diskuze můžete psát své názory a dotazy do některého z témat dlouhodobé diskuze. Na takové dotazy budou moci vyučující nebo přizvaný odborník reagovat v online diskuzi přednostně. Z časových důvodů mohou být některé z dotazů online diskuze zodpovězeny až v rámci témat dlouhodobé diskuze.

Přispět do diskuzí k virtuálním hospitacím a reagovat na jednotlivé příspěvky mohou pouze registrovaní přihlášení uživatelé Metodického portálu. Registrujte se a podělte se o své dojmy z videozáznamu této hodiny.


Chcete se zúčastnit a přidat vlastní příspěvek?

* Pro přidání nového příspěvku klikněte ODPOVĚDĚT a svůj vzkaz napište do textového okna. Pro zveřejnění příspěvku klikněte ODESLAT. Také můžete reagovat na konkrétní příspěvek v diskuzi pomocí tlačítka CITACE. Svůj vzkaz napište do textového okna pod citaci a opět odešlete příspěvek pomocí "odeslat".
Při odesílání napsaného příspěvku do fóra může nastat situace, že během doby, kdy jste psali příspěvek, odeslal někdo jiný vlastní příspěvek, který jste neměli možnost si přečíst. Systém vám ukáže nové příspěvky a dá vám možnost podle nich upravit svůj nový příspěvek. Pokud upravovat nechcete, stačí znovu kliknout na "odeslat".

* Pro sledování nových příspěvků diskuze je nutno obnovovat stránku – stisknout F5.

* Při větším počtu příspěvků se diskuze automaticky stránkuje – přepínání mezi stránkami je vpravo nahoře i dole na stránce.

* Doporučujeme na dolní liště (pod diskusními příspěvky) u položky "seřadit podle" vybrat "čas odeslání" a ve vedlejším okně zvolit sestupně. Nejnovější příspěvky se budou poté vždy objevovat na první stránce nahoře. Pokročilejší uživatelé mohou využít možnost nastavit řazení všech fór ve svém Uživatelském panelu (na obrazovce vpravo úplně nahoře).

_________________
Zdeňka Švecová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 14:58:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 31. bře 2010 10:20:26
Příspěvky: 39
Paní kolegyně,
zajímalo by mě, kolik hodin jste si vymezila na to, abyste seznámila žáky 1. ročníku s dílem Williama Shakespeara. Máte zkušenosti i s jinými Shakespearovými texty, než jsou sonety? Děkuji za odpověď.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:00:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Vítám na dnešní on-line diskusi Mgr. Hanu Antonínovou Hegerovou z Gymnázia v Jablonci nad Nisou a PaedDr. Janu Vejvodovou, CSc., z Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni.
Využijte jedinečné příležitosti a ptejte se na vše, co Vás na hodině zaujalo.

_________________
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:01:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 8:04:16
Příspěvky: 17
Kromě sonetů probírám pokaždé i dramata, konkrétně mají studenti povinně načíst dvě divadelní hry, jež poté rozebíráme v diskusním kroužku. To zabere zhruba 2 hodiny, další hodina je věnována obecnějším info o životě a dalších dílech, další hodina byla věnována ještě rozboru sonetů.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:05:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 31. bře 2010 10:20:26
Příspěvky: 39
Rozumím dobře, že máte 5-6 hodin? To je příjemně hodně, moji přátelé češtináři říkají, že na to mají 2 hodiny.
Mohla byste prosím ještě uvést své pozitivní a negativní zkušenosti se skupinovou prací v hodinách literární výchovy?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:09:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 8:04:16
Příspěvky: 17
Je pravda, že si dávám na Shakespearovo dílo dost času, je to určitě na úkor jiného učiva, ale to tak zkrátka je, že každý pedagog má trochu jiné preference.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:16:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 8:04:16
Příspěvky: 17
Jednodušší mi připadá v nižších ročnících víceletého gymnázia, zvlášť když si třídu vedu od primy nebo sekundy. Problém je, když studenti takto nepracují v jiných předmětech, příp. nejsou zvyklí ze ZŠ. Za výhodné považuji individuálnější přístup ke studentům, který mi skupinové vyučování umožňuje, navíc mi připadá celkem přirozené, že lidé pracují v určitých malých týmech. Na druhou stranu mohou vznikat různé konflikty mezi studenty, je třeba promýšlet, jak skupiny sestavovat, aby práce byla funkční a neudělali si z ní volnou zábavu. Já chápu skup. vyučování jako jistou příležitost, jak přimět více jedinců k práci. Samozřejmě se ale nehodí vždy a všude.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:18:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 31. bře 2010 10:20:26
Příspěvky: 39
Souhlasím s Vámi, bylo vidět, že tento způsob práce určitě zintenzivňuje Váš individuální přístup ke studentům. Mám další otázku. Volíte k seznámení s literárními texty tu možnost, že pustíte nahrávku recitace, čtete literární texty žákům sama nebo necháte některého ze studentů, aby text přečetl sám? Pokud volíte poslední z uvedených možností, vybíráte si k předčítání žáky s talentem pro recitaci, nebo dáváte příležitost přečíst text každému ze studentů?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:24:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. zář 2010 8:04:16
Příspěvky: 17
Kombinuji všechny tři postupy, přiznám se ale, že sama čtu nejméně, když už tak u mladších studentů. Nahrávky pouštím podle toho, co jak seženu. Studenty většinou nevybírám nějak záměrně, většinou se hlásí sami, teď mám na mysli starší, které učím delší dobu. Mladší studenty (tj. nižší gymnázium) někdy vyvolávám, zvlášť když si všimnu, že někdo dlouho nečetl. Myslím, že hlasité čtení je důležité, doporučuji ho i rodičům na třídních schůzkách u primánů.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 30. 09. od 16.00 do 18.00
PříspěvekNapsal: čtv 30. zář 2010 15:26:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 31. bře 2010 10:20:26
Příspěvky: 39
Máte na Vaší škole možnost pracovat v hodinách literární výchovy s interaktivní tabulí? Ptám se proto, že samozřejmě kromě jiného poskytuje okamžitý rychlý přístup ke zdrojům audionahrávek a můžeme jejím prostřednictvím umožnit žákům spojení literárního, výtvarného i hudebního umění a prohloubit tak sílu estetického působení na žáka.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku: 1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: