Děkuji za reakci. Pro mne je to absolutně úžasný způsob jak děti zaujmout a naučit. Tento system využívá výzkumy o mozku a aktivity v něm používané tedy zapojují mozek jako celek. Základem je to, že při hodinách je příjemná atmosféra, která se vytvoří tím, že děti dělají velice zábavné aktivity. Je to řada několika povelů, 5 pravidel pro hodiny, reakce na chyby žáků a jejich opravy, a pak nepřekonatelná hra Scoreboard game, kterou namotivujete žáky k práci, používání výrazné gestikulace jak učitelem tak i žáky.
Začala jsem už něco ve svých hodinách používat a pokud zvolíte správnou odměnu, děti opravdu pracují, při pokynech Class - Yes se opravdu rozesmějí i žáci v 8. a 9. třídě, nemluvě o menších dětech.
Takže shrnu:
5 pravidel : 1. Pokyny rychle splň
2. Zvedni ruku poku chceš něco říct
3. Zvedni ruku pokud chceš nekam jít
4. Rozhoduj se správně a chytře
5. Zajisti, aby Tvůj učitel byl šťastný
ad 4 ) při problému učitel s dětmi řeší jaké rozhodnutí bylo špatné a jak by se dalo rozhodnout lépe chytřeji
ad5) možná zní podivně ,ale je to velké kouzlo. Je to pravidlo - bez diskuse. Učitel vysvětlí, že on/ ona je světový expert na to , kdy je nebo není šťastný a pak také vysvětlí, že je šťastný v tom případě, že žáci pracují podle pravidel - tudíž jakmile žáka začne diskutovat o pravidlech- učitel může říct - víš co, tady to mě šťastným nedělá
Všechny prohrešky proti pravidlům se projeví ve zmiňované Scoreboard game. Na tabuli namalujete smailíka veselého a smutného - smilie fownie - cokoliv správného žáci udělají napíšete čárku pod hodného cokoliv proti pravidlům - pod šklebíka. Předem se ale musím určit o co se hraje. Já ted s dětmi v říjnu hraju o poslední hodinu v měsíci , kdy pokud vyhrají ( a já doufám, že ano) uděláme Halloween party, kde budeme pouštět hudbu, hrát hry. Jen ještě musím vymyslet tu správnou odměnu pro 9. ročník. Cílem je samozřejmě vyhrát a mít víc čárek pod veselým - to je bod pro party, ale to se každou hodinu nestane. je tam také pravidlo 3 a to že není možné mít výsledek mezi jednotlivými samilíky větší než 3 , poku to jsou 3 hledá se pak ten nejmenší příklad pozitivního / negativního chování.
To je jenom takový souhrn, nejlépe je si stáhnout knihu a také se podívat na jejich videa - autor je Chris Biffle a videa se stáhnou na youtube.
Pokud budete chtít něco vysvětlit více vysvětlím, vlastně jsem se ani nezmínila o Teach - Okay
