Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:21:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. lis 2010 19:51:27
Příspěvky: 7
Eva Klimešová píše:
Jiří Holubec píše:
A napadá mě další téma k možné diskuzi- osobnost pedagoga, jeho hudební zaujetí, neformální jednání, přenos nadšení z muzicírování- z provozování hudby- na studenty. Každý se může muzikantsky uplatnit, vstoupit do světa hudby jako interpret!

Rozhodně vlastní muzicírování, jak píšete, přidává na věrohodnosti a určitě zvyšuje zájem žáků.

Rozhodně nadšení učitele a jeho schopnost žáky - muzikanty nadchnout pro věc je polovinou úspěchu, že :P


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:24:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Návštěvník píše:
Eva Klimešová píše:
Jiří Holubec píše:
A napadá mě další téma k možné diskuzi- osobnost pedagoga, jeho hudební zaujetí, neformální jednání, přenos nadšení z muzicírování- z provozování hudby- na studenty. Každý se může muzikantsky uplatnit, vstoupit do světa hudby jako interpret!

Rozhodně vlastní muzicírování, jak píšete, přidává na věrohodnosti a určitě zvyšuje zájem žáků.

Rozhodně nadšení učitele a jeho schopnost žáky - muzikanty nadchnout pro věc je polovinou úspěchu, že :P

Osobnost pedagoga, v pravém slova smyslu, je to nejcennější!

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:26:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. lis 2010 13:03:37
Příspěvky: 26
Tak z časových důvodů si basové figury jen "říkáme", ale díky za inspiraci - budu-li mít schopnou třídu (a v HV je myslím právě přesně ten prostor využívat termín individuální přístup), moc rád se u toho zastavím!


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:27:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 12:07:33
Příspěvky: 29
Jitka Krausová píše:
Jiří Holubec píše:
Byl bych rád, kdyby se do naší debaty připojili i další. Je skutečně o čem diskutovat: téma hodiny, teoretická část, praktické činnosti, poslopnost jednolivých činností, vybavení třídy, výkony studentů, ať již pěvecké , tak i instrumentální. potěší nás každý příspěvek, tak s chutí do toho! :D

Ještě se zeptám- v čem by byla přínosná změna pořadí jednotlivých částí hodiny?


Měl jsem na mysli zejména úvodní partie hodiny,jak jsme o tom už dnes diskutovali. Vyjít z živé hudby-naučit píseň, ještě bez nástrojů- a při dalším průběhu poučeně vytvořit z holé melodie "košatý strom"... :) Další změny pořadí by asi nebyly účelné...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:29:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. lis 2010 19:51:27
Příspěvky: 7
Jiří Holubec píše:
Každý si vyzkoušel "basování" na base, baskytaře nebo klávesách nejprve podle záznamu a pak i u jednodušších skladeb podle citu...

Využili jste taky lidové písničky, nebo spíš umělé?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:32:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. led 2010 10:04:34
Příspěvky: 11
Dobrý den, děkuji! Moje představa je taková, že by studenti na konci kvarty (vlastně je to devátá třída) měli mít alespoň ponětí o základní harmonii, tj. tónika, dominanta, subdominanta. A měli by umět to také využít a rozumět tomu při zpěvu písní - prostě vědět proč jsou nad notovou osnovou ty akordy, které tam jsou! Ale u starších záleží trochu na tom, jak moc jim to jde, například u jedné třídy jsme v sextě dělali teoreticky (a někteří i prakticky) i mimotonální dominanty, klamné závěry ap., až jsem žasl, jak jim to šlo a snad i bavilo!![/quote]
A jakým způsobem začínáte v harmonii tzv. od nuly? Spíš teoreticky přes hledání 1.4.5. stupně ve stupnici, nebo přes slyšenou hudbu a hledání změn?[/quote]
Připojím se k debatě o harmonii: se studenty jsme se snažili T a D (S) nejprve "cítit" , tedy na počátku jsme šli opravdu spíše cestou hledání změn a hledání charakteru funkcí. Teoretický výklad byl potom snadnější. Vše jsme procvičovali na písních a při společném (instrumentálním) muzicírování.[/quote]
Též se připojím svými zkušenostmi - tentokrát ze ZŠ. Na 1. stupni jsem učila děti vnímat harmonické funkce pomocí barev (šátečky, barevné karty...) - děti se učily vnímat změnu harmonické funkce a reagovat na ni zvednutím předmětu patřičné barvy, též vyjadřovaly změnu pohybem rukou (upažení, vzpažení, předpažení). Na 2. stupni se mi osvědčily (v nižších ročnících) barevné karty s názvem dané funkce. Žáci je mohou zvedat, příp. pokládat vedle sebe a tím "zapisovat" harmonii. Později jsem jim rozdala malé zvonkohry, na kterých jsem nechala pouze kameny c - f - g a hrála jsem (harmonicky jednoduchou) píseň, kterou doprovázeli. Učili se též zapisovat harmonické funkce do not, ale praktická činnost u nich vždy vítězila. A když pak zjistili (a na to se dali chytnout i někteří problémoví chlapci), že, když budou tohle umět, dokáží doprovodit, příp. transponovat, jednoduchou písničku na kytaru, bylo vyhráno...Ovšem vždy se našli tací, kteří s tím měli problém. Ale to je i v jiných předmětech.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:33:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. lis 2010 19:51:27
Příspěvky: 7
Jiří Holubec píše:
Ptám se Libora, i ostatních diskutujících: rytmické figury, patterny pro perkuse, píšete do not, nebo spíše předzpíváváte? Jak daleko se "dostáváte" v rytmické výchově? Noty-tedy zápis? Nebo spíše procvičování bez zápisu?

Buď předzpívání nebo předehrání, pak se osvědčily rytmické slabiky a až potom zápis.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:34:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. lis 2010 13:03:37
Příspěvky: 26
Jiří Holubec píše:
Ptám se Libora, i ostatních diskutujících: rytmické figury, patterny pro perkuse, píšete do not, nebo spíše předzpíváváte? Jak daleko se "dostáváte" v rytmické výchově? Noty-tedy zápis? Nebo spíše procvičování bez zápisu?

Tak s menšími si při učení hodnotnot a pomlk trochu hrajem na počty - záměrně jim píšu špatné takty a děti to musí opravit, později jim rozdávám rytmicá cvičení (i vícehlasá) a tleskáme (nebo používáme různé rytmické nástroje) současně, ještě později zkouší každý tleskat nebo dupat současně 2 rytmy ap. Tak jestli to takhle stačí ...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:35:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 12:07:33
Příspěvky: 29
Návštěvník píše:
Jiří Holubec píše:
Každý si vyzkoušel "basování" na base, baskytaře nebo klávesách nejprve podle záznamu a pak i u jednodušších skladeb podle citu...

Využili jste taky lidové písničky, nebo spíš umělé?

Spíš lidové, zpočátku velmi jednoduché, s dvěma funkcemi. Tóniny jsme volili mj. také podle strun na basových nástrojích (prázdné struny- takže např. D dur). Výborně se to osvědčilo a to i při přípravě studentů na fakultě v předmětu Úpravy skladeb, naučili se mj. základy hry na basu...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ONLINE DISKUZE: 3. 11. 2010, 16.00-18.00
PříspěvekNapsal: stř 03. lis 2010 17:38:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 02. lis 2010 12:07:33
Příspěvky: 29
Magdaléna Štaffová píše:
Též se připojím svými zkušenostmi - tentokrát ze ZŠ. Na 1. stupni jsem učila děti vnímat harmonické funkce pomocí barev (šátečky, barevné karty...) - děti se učily vnímat změnu harmonické funkce a reagovat na ni zvednutím předmětu patřičné barvy, též vyjadřovaly změnu pohybem rukou (upažení, vzpažení, předpažení). Na 2. stupni se mi osvědčily (v nižších ročnících) barevné karty s názvem dané funkce. Žáci je mohou zvedat, příp. pokládat vedle sebe a tím "zapisovat" harmonii. Později jsem jim rozdala malé zvonkohry, na kterých jsem nechala pouze kameny c - f - g a hrála jsem (harmonicky jednoduchou) píseň, kterou doprovázeli. Učili se též zapisovat harmonické funkce do not, ale praktická činnost u nich vždy vítězila. A když pak zjistili (a na to se dali chytnout i někteří problémoví chlapci), že, když budou tohle umět, dokáží doprovodit, příp. transponovat, jednoduchou písničku na kytaru, bylo vyhráno...Ovšem vždy se našli tací, kteří s tím měli problém. Ale to je i v jiných předmětech.

Výborný nápad s těmi kartami!


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 85 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: