Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Naši žáci mají stále horší čtenářské dovednosti? Jak je možné, že desítky vysokých škol chrlí tisíce absolventů? Jak s takovou čtenářskou negramotností lze absolvovat vysokou školu?
Odbočka: Asi jak kterou, ale některé určitě v pohodě
. Asi jako základní a střední. Všechno přece závisí na tom, jaké jsou požadavky a jak se kde učí. Nevěřím, že si skutečně myslíte, že zhoršování výsledků žáků je jen blamáž.
PLN je skvělý nápad!
Další úlohy by měly být uveřejněny v lednu, jak slíbila Jana Palečková z ÚIV na tiskové konferenci k PISA. Tak mě napadlo, že ji zkontaktuji, zda by nám sem nenapsala něco víc právě o úlohách, kolik jich bude k dispozici, jaké, kde jsou starší atd.
Rozpracovávat úlohy mi přijde velmi praktické, rychle použitelné v hodinách.
Ještě by mi přišlo fajn, kdyby existoval nějaký soupis, jaké dovednosti vlastně mají učitelé u dětí rozvíjet a co tedy mají ovládat oni sami. Určitě existují nějaké popisy, co je ČG, ale je to použitelné takto prakticky? Víte někdo o něčem? Mám takovou představu, že by pak byly ty dovednosti a ke každé z nich přiřazeny nějaké úlohy, které jsou na ně zaměřeny - učitel by se v tom líp vyznal. Je to realizovatelné, nebo to je hloupost?