Narazil jsem na materiály, shrnující výsledky výzkumu na gymnáziích. Jsou zajímavé. Upoutal mne tam
příspěvek dr. Jany Strakové, která říká:
Primární cíle kurikulární reformy na gymnáziích?
Přehled respondentů...:"Primárním cílem reformy je přechod od transmisivní výuky k výuce činnostní."
Na základních školách je tento pohled sporný, na gymnáziu je vysloveně nesmyslný.
Přináší nebezpečí samoúčelných zábavných aktivit bez jakéhokoliv výukového cíle.Na dalším slide uvádí zahraniční zkušenosti pro výuku na gymnáziích:
1. strukturovanost (přehlednost a srozumitelnost, zpětná vazba),
2. orientace na idnividuální potřeby každého dítěte
3. kognitivní aktivizace (cílené rozvíjení myšlenkových dovedností - řešení obtížných úkolů, důkladné promýšlení výukového materiálu, kritické posuzování předkládaných poznatků, ...)
Jaký máte názor vy na primární cíle reformy na gymnáziích? Souhlasíte s tvrzením dr. Strakové?