Peter Krupka píše:
Já bych také připojil svou trošku do mlýna - u nás zase zdůrazňujeme, že nikdo přece nepochybuje o tom, že by se žáci po opuštění školy měli umět učit, že by měli umět řešit problémy (nebo se jich aspoň nezaleknout a pustit se do nich), že by měli umět diskutovat, obhajovat svůj názor atp., že se vlastně klíčové kompetence žáků snažíme rozvíjet dávno. A je to pravda - učitelé to přece vědí a běžně dělají.
Teď jenom musím postupovat systematičtěji, v součinnosti, a případně se i pokusit nějak vyhodnotit, jestli se nám to daří.
Tak jsem se ocitoval - to jsem napsal jako odpověď na Lenčinu otázku , jak přesvědčujeme kolegy o smysluplnosti klíčových kompetencí.
Má hrdost dnes dostala ránu. Rozebírali jsme s kolegy letošní projektový týden (o co jde není teď a tady důležité, jen velestručně - projekt pro kvartány: po skupinkách něco zpracují, odprezentují, odevzdají - prostě projekt, pracují dlouhodoběji, ten týden je pro ně pozměněná výuka a probíhají právě prezentace a závěrečná hodnocení). Pak jedna kolegyně, které si mimochodem velmi vážím pro její obrovskou pracovitost, spolehlivost, zodpovědnost atd. položila otázku: "A kdy budeme učit?"
Jak se dá učitelům vysvětlit, že i takový projekt je výuka? Myslel jsem, že se nám to daří. Jak vidět, ne tak docela. Jak reagují vaši učitelé?