Taťána Majerová píše:
V tématu Standardy obecně pan Dominik Dvořák píše : "Zkusím přesto uvést jeden argument, proč by učitelé měli o standardy stát. Stálé zhoršování výsledků českých žáků brzy naštve českou veřejnost, které nebude stačit ujištění, že učitelé pracují zodpovědně. Veřejnost si testy vynutí....." Citovaný příspěvek působí, jako by pro fungování školství bylo plošné testování absolutní prioritou.
Já ve svém příspěvku nevidím nic o tom, že by pro fungování školství bylo plošné testování absolutní prioritou". Já tam píšu, v situaci, že kdy české škoství rychle zhoršuje, lze dobře prodat veřejnosti myšlenku testování. A testovat bez předchozí diskuse o obsahu testů, je opravdu problém.
Proto vidím jako prioritu pracovat na zpřesnění obsahu vzdělávání, které má smysl i v případě, že k testování vůbec nedojde. V tomto cíli se ostatně iniciativa MŠMT shoduje s řadou našich nezávislých expertů, kteří v současnosti nebo nedávné minulosti tvrdili přesně totéž. Výhrady zaznívají hlavně k tomu, jak je nastaven harmonogram procesu tvorby standardu. A to už je věc, kde podle mne lze dosáhnout kompromisu.
Cituji materiál, který mne naplňuje optimismem:
http://eduin.cz/tiskove-zpravy/autori-o ... h-skolach/Přestávám proto považovat za nutné hájit samo právo standardů na existenci. Pokud jde o testování, o něm je určitě třeba diskutovat, ale my bychom se teď potřebovali vrátit k práci na standardu, protože víme, kolik práce je ještě před námi.