Kateřina Fialová píše:
Vytáhla jsem nějaké citace. (...) Proč tedy tvoříte standardy, proč nelze použít RVP jako takový, když z něj musely vycházet ŠVP? (Omlouvám se za délku příspěvku, ale skutečně tomu nerozumím.)
1. Domnívám se, že těm citátům povytrhávaným z kontextů nerozumí a neporozumí nikdo.
2. Celkem poctivě se snažíme reagovat a odpovídat. Není v našich silách ale odpovídat na tytéž věci na několika vláknech diskuse. Původní otázky nebo připomíky jsou okomentovány tam, kde byly původně napsány.
3. K této otázce jsme se tu vyjadřovali už mnohokrát. Prostě někteří lidé na tu věc mají jiný názor než vy. Nejbližší odpověď, se kterou souhlasím, jenázor pana Melichara v tomto vlákně diskuse o pár příspěvků zpět. Už jsem zde dal odkaz na vysvětlení, proč české školství potřebuje standardy, dokonce pro jednotlivé ročníky, od Jany Strakové (body 1 a 2).
http://www.ucitelske-listy.cz/2010/12/j ... ledky.html
Docela vážné problémy se školství má taky Švédsko. Dnes jsem se díval na webovou stránku švédského ministra školství. Je tam tento citát: Att ställa krav i skolan är att bry sig, což lze přeložit (s přihlédnutím k anglické verzi příslušného webu)
Stanovení požadavků (standardů) pro školu je výrazem starosti o školu. Děláme si prostě starosti o školu a věříme, že standardy jsou způsob, jak škole pomoci. Proto na druhou stranu chápu ty diskutující, kteří si dělají starosti o to, zda za současné situace dokážeme udělat dobré standardy, a těm děkuji za jejich náměty a připomínky.
Rád bych diskusi ukončil s tím, že my jsme své důvody uvedli, Vy jste své důvody uvedla, a v tuto chvíli nemůžeme dosáhnout nějakého společného pohledu. To se v demokracii stává, že lidé mají na věci odlišný názor.
Snad bych na závěr rád zdůraznil, že
standardy jsou něco, co má smysl bez ohledu na to, jestli bude zavedeno testování.