Dominik Dvořák píše:
Co se stalo v ČR? Opakuji to taky pořád. Řada odborníků doporučila vytvoření standardů. Například ISEA před pěti lety. Za těch pět let se nic nedělo (nebo dělo - budu lobovat za to, aby se to použilo). Tak se toho chopilo MŠMT a dělá to tak, jak to umí.
Víte, moje zkušenost je taková, že MŠMT samo o sobě se nikdy ničeho nechopí. Za vším jsou konkrétní lidé, či spíše lobbying. Můžete, prosím, objasnit, kdo a jakým způsobem oslovil vámi zmiňované odborné asociace učitelů? Když se připravoval Internet do škol, tak byli taky na MŠMT náhle najati odborníci.
Jedinou odbornou organizaci informatiků Jednotu školských informatiků MŠMT a přímo řízené organizace zásadně neoslovují. Jedince z ní samozřejmě ano. Takže pokud ti, kteří lobují za tvorbu standardů a celoplošné centrální testování (a samozřejmě cokoliv dalšího týkajícího se informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání), pod praporem odborných asociací ignorují jinou odbornou asociaci, tak to možná o něčem svědčí.
Dominik Dvořák píše:
Pokud cítí učitelé informatiky (předpokládám, že s nimi tady diskutuji) potřebu standardu informatiky, je v občanské společnosti nejlepší, když ho popíšou sami. Kdo by to uměl udělat líp?
Jako informatik a občan cítím především potřebu transparentního postupu a nalití čistého vína.
Dominik Dvořák píše:
Zadarmo? Proč? Na podobné projekty byla v nedávné době přidělena řada grantů ESF. Je to podporovaná aktivita v rámci OP VK. Například SCIO realizuje projekt Gepard, kde jde o vytvoření testů ICT gramotnosti.
A teď tu o Karkulce, prosím.