Mgr jaroslav Kotal píše:
Ale zásadně je zapotřebí si uvědomit, že nejdříve musíme vzdělávat učitele
Je mi už pár desítek let, v praxi jsem 21 let,jsem učitelkou pro 1.st ZŠ, speciální pedagog-psychoped, mám rozšiřující specializační kvalifikaci Školní speciální pedagog, absolvované všechny PC moduly,dále se vzdělávám v Aj.....
Myslíte si, že je stále potřeba vzdělávat učitele? Upřímně Vám povím, že už jsem z toho unavená ! Kdo dělá naplno, jede minimálně na 150%. A výsledek? Šťastné oči dětí a uznání rodičů (jistě, že těch uznalých).
Standardy jsou určitě zapotřebí, aby bylo jasné,co má žák zvládat a umět.Jen to tady už skutečně bylo v "zelených rámečkách" vzdělávacího programu Zákadní škola, který zdaleka nebyl tak špatný. Nejde mi na rozum, proč se od něho ustoupilo, když obsahoval vše, k čemu se teď sáhodlouze (draze) vracíme. Vždyť to byla kostra pro možné tvoření kreativního učitele. Nic se nenařizovalo, jen bylo dáno, co musí žák zvládnout v daném ročníku.Formy a metody práce byly jen a jen na učiteli.Nejsem zpátečník, jen mě ta byrokracie ve školství čím dál více ubíjí a odrazuje. Na vše, co děláme stejně, máme stále "odbornější" výrazy a termíny a čeština se nám postupně vytrácí. Vždyť těm našim výročním zprávám průměrný člověk snad už ani nemůže rozumět.
Vím, odbočila jsem trochu od tématu,ale myslím, že to tak cítí i spousta ostatních učitelů.
Takže ještě jednou : standardy ANO. Vždyť i testy v Ped.psychol.poradnách jsou standardizované, tak proč nestandardizovat požadovanou dosaženou úroveň vzdělání s snáslednými možnostmi uplatnění ve společnosti...