Lucie Slejšková píše:
Polemika může ustrnout na mrtvém bodě, kdy se již jen "prohlubují zákopy"

.
Pojďme najít nějakou cestu, jak by tato diskuse mohla být dál přínosná, co říkáte?
Mne napadlo, že když se tu točí názory - techonologie ANO, technologie NE, že to je vlastně stejně tak, že se prostě s technologiemi ve škole popasovat musíme (i kdybychom někteří nechtěli). A pak je pro mne zajímavá otázka -
jak to udělat, aby to bylo ku prospěchu dětem. Co ještě ano, co už ne? Jaký tomu dát smysl?Jestli to je i pro vás zajímavá otázka, pojďme v diskusi pokračovat, nebo zkuste vytyčit jiný směr debaty - díky!
Hezké odpoledne,
opravdu zajímavé téma. Na druhou stranu se obávám, že škola, většina učitelů a mimochodem i rodičů se snaží pouze přizpůsobovat vnějším podmínkám, než aby určovala směr nebo stanovovala mantinely využití technologií.
Obecným problémem je skutečnost, že
inovace technologií je mnohem rychlejší než reakce školy nebo rodičů. Proto si myslím, že diskuze nad zaváděním moderních technologií do školy je trochu opožděná, protože žáci a studenti si je již dávno zavedli bez přispění učitelů a školy

. Otázka by možná měla raději znít:
"V čem jim škola, resp. učitelé mohou pomoci při ovládání moderních technologií?". Odpověď je dle mého názoru jednoduchá ... Zprostředkovat jim různorodost názorů na vývoj technologií, sledovat moderní trendy a produkty. Jinými slovy poskytovat jim materiál k zamyšlení nad vhodností a nebezpečností využívání některých technologií ... Bohužel pro naplnění této odpovědi je nutné být lepším znalcem moderních technologií než žáci a studenti ...
Úžasným námětem k diskuzi s žáky a studenty je např. otázka
"Kolik virtuálních identit máš na síti?". Možná budeme všichni překvapeni počtem odpovědí. Otázku samozřejmě můžeme dále rozvíjet, např. dotazem na množství informací, které o sobě poskytují atd.
A na závěr již jen nahodilý výběr zajímavých odkazů, kde všichni můžeme nové poznatky získat nebo se nechat inspirovat ... (ikdyž předpokládám, že je všichni známe

)
http://www.sciencedaily.comhttp://www.worldometers.infohttp://www.google.com/earthhttp://www.wikipedia.orghttp://www.slideshare.netatd...