Dobrý den pane Vetýško, ráda bych reagovala na Váš dotaz týkající se správného výběru nadřízeného pracovníka. Je to zajímavý dotaz k zamyšlení a napsání pár řádek. Pokud mám mluvit z vlastní zkušenosti, tak bych řekla, že velkou roli hraje názor zástupců = spolužáků třídy. Žáci, kteří spolu mají rok fungovat jako podnikatelé, kolegové, tak dokážou nejlépe odhadnout, kdo z jejich řad by mohl být vhodným kandidátem na vedoucí funkci. V době, kdy jsem vyučovala předmět FIF, tak si třída mezi sebou vybrala hlasováním svého ředitele nebo třeba i vedoucího marketingu.
Minulý rok jsem s těmito žáky uspořádala 1.ročník na konkurz na ředitele. Žáci před tímto samotným konkurzem prošli školením na toto téma, dozvěděli se od zkušené osoby jak se na konkurz připravit (od podání životopisu až po přípravy samotného konkurzu). Do tohoto konkurzu se přihlásili skutečně žáci nižšího ročníku, tj. žáci přebírající danou fiktivní firmu a skutečně bylo před diváky "sehráno" opravdové výběrové řízení. A tak v letošním školním roce jsou ředitelé FIF díky této akci. Letos v tom budeme pokračovat, ale opět to trochu vylepšíme. Takže i takto se dá zvolit vedoucí pracovník v tom našem "fiktivním světě"
.
Jana Mouchová z Gymnázia a obchodní akademie Mariánské Lázně.