Nabízím materiál k hodnocení učitele žákem. Je převzat z holandské školy a vytvářeli ho žáci. Ale povedeně. SOuhlasíte?
Dotazník pro žáky o jeho učiteli
Milí studenti! Chceme vás dobře připravit do života. Proto potřebujeme vědět, jak vykonáváme svou práci. Je to i ve vašem zájmu. Z tohoto důvodu se vás ptáme na vaše názory. Dotazník nemusíte podepisovat: týká se učitele, ne žáka. Na následujících stránkách naleznete řadu vlastností a dovedností, podle kterých lze hodnotit učitele. Než zaškrtnete odpověď, přečtěte si pozorně jednotlivé vlastnosti. Pro každou otázku zaškrtněte pouze jednu z možností A, B, C nebo D. Pokud si odpovědí nejste úplně jisti, zaškrtněte tu odpověď, která vám připadá nepříhodnější. Pokud se k některé otázce nechcete vyjádřit, nechte ji nevyplněnou. Pokud byste chtěli učiteli ještě něco sdělit, napište sdělení na konec dotazníku. Buďte za každou cenu otevření a upřímní. Je to ve vašem zájmu.
1) Atmosféra a. V jeho/jejich hodinách je dobrá atmosféra, cítím se vždy velmi dobře b. Většinou se cítím dobře c. Někdy se cítím dobře d. Většinou se necítím dobře. 2) Pobídka k práci a. Umí přimět třídu k práci příjemným způsobem b. Většinou přiměje třídu k práci c. Někdy třídu nepřiměje k práci d. Většinou se mu/jí nepodaří přimět třídu k práci 3) Přístup ke třídě a. Má pro své žáky pochopení, umí se vcítit do pocitů žáků b. Má pro žáky vcelku pochopení c. Má neutrální přístup, málokdy hovoří s jednotlivými žáky d. Je lhostejný 4) Elán a. Pracuje s velkým elánem b. Většinou pracuje s velkým elánem c. Pracuje, jako by byl/a bez života d. Pracuje znuděně a jako by byl/a bez života 5) Trpělivost a. Je trpělivý/vá b. Je většinou trpělivý/vá c. Je často trpělivý/vá d. Je netrpělivý/vá 6) Reakce na kritiku a. Je schopen/schopna přijmout kritiku svých hodin b. Je možno s ním/ní diskutovat o jeho/jejích hodinách c. Ke kritice svých hodin není příliš otevřený/á d. Nepřipouští jakoukoliv kritiku svých hodin 7) Plánování a. Vždy víme, co máme dělat b. Většinou víme, co máme dělat c. Někdy víme, co máme dělat d. Málokdy víme, co máme dělat 8) Výklad a. Vysvětluje látku jasně, stručně, drží se tématu b. Jeho/její výklad je většinou srozumitelný c. Jeho/její výklad je často nejasný d. Jeho/její výklad často nedává žádný smysl 9) Kontrola práce žáků a. Pravidelně kontroluje naši práci b. Příležitostně kontroluje naši práci c. Zřídkakdy kontroluje naši práci d. Nikdy nekontroluje naši práci 10) Spravedlnost a. Jsem spokojen/a s tím, jak učitel/ka známkuje hodnotí moji práci b. Jsem většinou spokojen/na s tím, jak učitel/ka hodnotí mou práci c. Jsem často nespokojen/na s tím, jak učitel/ka hodnotí mou práci d. Jsem nespokojen/na s tím, jak učitel/ka hodnotí mou práci 11) Dovednosti a. Věnuje velkou pozornost nácviku klíčových kompetencí (učení, řešení problému, sociálním dovednostem, …), které nám umožní uchopit jeho/její předmět b. Věnuje pozornost nácviku klíčových kompetencí (učení, řešení problému, sociálním dovednostem, …), které nám umožní uchopit jeho/její předmět c. Příležitostně věnuje pozornost nácviku klíčových kompetencí (učení, řešení problému, sociálním dovednostem, …), které nám umožní uchopit jeho/její předmět d. Nevěnuje pozornost nácviku klíčových kompetencí (učení, řešení problému, sociálním dovednostem, …), které by nám umožnili uchopit jeho/její předmět 12) Skupinová práce a. V jeho /jejích hodinách pracujeme pravidelně ve skupinách b. V jeho/jejích hodinách někdy pracujeme ve skupinách c. V jeho/jejích hodinách zřídka pracujeme ve skupinách d. V jeho/jejích hodinách nikdy nepracujeme ve skupinách 13) Podpora samostatného uvažování a. Nechává nás, abychom všechno, co můžeme, objevili sami b. Pravidelně nám zadává takové úkoly, při nichž musíme samostatně objevovat c. Občas nám zadává takové úkoly, při nichž musíme samostatně objevovat d. Nikdy nám nezadává takové úkoly, při nichž musíme samostatně objevovat 14) Pomoc a. Bedlivě sleduje, zda někdo nemá problémy s jeho/jejím předmětem b. Většinou přijde na to, že někdo má problémy s jeho/jejím předmětem a snaží se s tím něco udělat c. Často neví, že někdo má problémy s jeho předmětem d. Nevšímá si, zda má někdo problémy s jeho/jejím předmětem 15) Výsledek a. V jeho/jejích hodinách se toho hodně naučím b. V jeho/jejích hodinách se toho poměrně hodně naučím c. V jeho/jejích hodinách se toho příliš mnoho nenaučím d. V jeho/jejích hodinách se toho naučím málo
Místo pro slovní sdělení učiteli
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………….. CO tomu říkáte?
_________________ Zdraví Jenda
Naposledy upravil Mgr. Jan Zouhar dne pon 08. čer 2009 13:30:18, celkově upraveno 1
|