Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?
PříspěvekNapsal: čtv 17. led 2008 8:57:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Malinko se přidám k Vaší diskuzi. Možná není špatné, někde v ŠVP viditelně upozornit na variantu dvou úrovní cizího jazyka( např. v charakteristice vyučovacího předmětu).zaujal mne,ale spíše dotaz na průřezová témata(PT). Zkoušeli jsme několik variant zapsání PT, nakonec zvítězila samostatná tabulka(přehled) zařazení PT a jejich okruhů do příslušných ročníků.
Držím palce :)

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?
PříspěvekNapsal: pát 15. úno 2008 18:32:37 
Dobrý den, ráda bych se informovala na týdenní časovou dotaci v jednotlivých ročnících. V učebním plánu Gymnázia J. Keplera je časová dotace v 1. pololetí čtvrtého ročníku 31 hodin a v 2. pololetí 23 hodin. Je tedy možné časovou dotaci díky nepravidelnému rozvržení výuky zprůměrovat (pro čtvrtý ročník na tomto gymnáziu vychází 27 hodin týdně a to je minimální časové dotace)? Děkuji. :?:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?
PříspěvekNapsal: pát 15. úno 2008 20:01:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Ano, je to tak.
Dokonce to můžete vypočítat třeba pro každý týden jinak, nebo pro každý předmět jinak. Třeba si řeknete, že na lyžařském kurzu mají žáci tělesnou výchovu 30 hodin. Vzhledem k tomu, že chcete mít týdenní hodinovou dotaci Tv 2 hodiny a je celkem smysluplné počítat 35 týdnů výuky, máte "rozdělit" ještě 40 hodin Tv. Ale pozor - v tom případě musíte počítat s tím, že třeba čeština v týdnu, kdy jsou lyže, neproběhla, a že musíte "rozdělit" i tyto hodiny.
Však si napište do gymnázia J. Keplera určitě Vám ochotně odpoví na další případné otázky.

_________________
Petr Krupka


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?
PříspěvekNapsal: úte 19. úno 2008 15:02:34 
Dobrý den, opět bych potřebovala radu. V naší škole bychom chtěli ŠVP stavět na tom, že student bude mít možnost vybírat si z velkého počtu seminářů a vlastně si tak sám určí, kterým směrem se chce profilovat. Nejsme si však zcela jisti, zda maturitní zkoušku z volitelného předmětu můžeme podmínit účastí na seminářích, tj. zavést semináře povinné (dle výběru maturitního předmětu).
Děkuji.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?
PříspěvekNapsal: úte 19. úno 2008 18:28:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Pokusím se Vám odpovědět. Ze znění platného zákona vyplývá:Ředitel školy určí nabídku povinných zkoušek podle rámcového vzdělávacího programu, dále stanoví formu, témata a termíny konání těchto zkoušek. Není, ale zde stanoveno, že stanoví také podmínky pro možnost se k maturitní zkoušce přihlásit. Asi do podmínek nelze zahrnout absolvování semináře. Je ale asi rozumné, aby seminář k maturitní zkoušce připravil a vybavil žáky takovými dovednostmi, které se jim budou špatně získávat mimo něj. Cílem asi není docházka na předmět - seminář, ale schopnosti a dovednosti, které žák u maturitní zkoušky předvede. Forem dle zákona je více. Proto je na Vás, jakou formu a úroveň si dohodnete, a ředitel Vaší školy posléze stanoví.
Doufám, že jsem Vám na Váš dotaz odpoveděl.

_________________
Tomáš


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?
PříspěvekNapsal: stř 20. úno 2008 16:48:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 17. úno 2008 10:05:00
Příspěvky: 1
Ahoj všichni. Zrovna debatujeme o maturitě a seminářích. V rámcovém programu jsme našli tuto větu:Pro profilovou část maturitní zkoušky ředitel školy určí nabídku povinných zkoušek, jejichž obsah je v souladu s učebními osnovami povinných vyučovacích předmětů vymezených ve školním vzdělávacím programu a s učebními osnovami maturitních seminářů.
Rozumíme tomu dobře, když si myslíme, :P že učivo, které se neprobere v povinném předmětu a probere se v semináři, může být zařazeno jako součást maturitní zkoušky tohoto předmětu?
Příklad: student v povinné matematice neprobere komplexní čísla, toto učivo bude zařazeno do maturitním semináři z matematiky. Je možné, aby téma "Komlexní čísla" bylo zařazeno jako jedno z témat maturitní zkoušky?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?
PříspěvekNapsal: čtv 21. úno 2008 16:03:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Myslím, že jste to pochopili zcela správně. Profilová část maturitní zkoušky musí vycházet z Vašeho ŠVP, ale může být nad úrovní uvedenou v RVPG. Příklad, který jste použila, je, domnívám se, vhodný.

_________________
Tomáš


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?
PříspěvekNapsal: pon 25. úno 2008 20:11:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:26:01
Příspěvky: 169
Myslím si, že se tímto výše popsaným způsobem také dá zajistit určitá profilace školy.Ale při této souvislosti mne napadá další zajimavost - zavedení více forem zkoušek profilové části maturity.Zamýšleli jste se někdo nad vypracováním maturitní práce, nad její obhajobou? Kdy práce zadávat, jak náročné,...

_________________
Jitka Krausová, moderátor


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?
PříspěvekNapsal: pon 25. úno 2008 21:18:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Jitka Krausova píše:
Zamýšleli jste se někdo nad vypracováním maturitní práce, nad její obhajobou? Kdy práce zadávat, jak náročné,...

Ano, zamýšleli. Naši studenti už sedm let vypracovávají maturitní práce, každý má jednoho vedoucího práce, mají na to půl roku. Pak probíhají obhajoby. Úspěšné obhájení je podmínkou klasifikace z volitelného předmětu. To je stav dnes.
U maturit podle nových pořádků máme zařazeno, že jedna ze zkoušek profilové části je povinně obhajoba práce - mechanizmus zůstane stejný, jen bude o obhajobu víc - právě u maturitní zkoušky.
Máme s tím perfektní zkušenosti, každoročně tak deset úspěšných SOČek apod.

_________________
Petr Krupka


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?
PříspěvekNapsal: úte 15. dub 2008 14:55:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. úno 2008 15:55:02
Příspěvky: 5
hanka píše:
Ahoj všichni. Zrovna debatujeme o maturitě a seminářích. V rámcovém programu jsme našli tuto větu:Pro profilovou část maturitní zkoušky ředitel školy určí nabídku povinných zkoušek, jejichž obsah je v souladu s učebními osnovami povinných vyučovacích předmětů vymezených ve školním vzdělávacím programu a s učebními osnovami maturitních seminářů.
Rozumíme tomu dobře, když si myslíme, :P že učivo, které se neprobere v povinném předmětu a probere se v semináři, může být zařazeno jako součást maturitní zkoušky tohoto předmětu?
Příklad: student v povinné matematice neprobere komplexní čísla, toto učivo bude zařazeno do maturitním semináři z matematiky. Je možné, aby téma "Komlexní čísla" bylo zařazeno jako jedno z témat maturitní zkoušky?


Ano, to se ale týká jen profilové části maturit. V RVP se taky píše, že formuluje "očekávanou úroveň vzdělání stanovenou pro všechny absolventy jednotlivých etap vzdělávání". Zdůrazňuji "všechny absolventy" - nikoli maturanty. Tedy tím, co je předepsáno v RVP musí projít všichni absolventi a nemohou se tomu vyhnout volbou seminářů. Ty jsou vlastně jen k navýšení vzdělávacího obsahu nad rámec RVP a slouží třeba k profilaci školy. A mimochodem - ta komplexní čísla jsou v požadavcích k maturitě. Viz Katalog společné časti... :(

_________________
Zdeněk Bergman
Gymnázium Teplice


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron