Hezký den všem diskutujícím,
musím vyjádřit souhlas se všemi příspěvky napsanými výše. Jak píše Petra, ke každé gramotnosti ze ZŠ, lze předpokládat předgramotnost v MŠ, zároveň bych chtěla ale utěšit Kristýnku, že je naprosto normální jev, že inspekce se jeví nad různými věcmi, důležité je abychom si my zachovali chladnou hlavu a uměli si vše, za čím si stojíme, obhájit
Učím se teď na státnice a jednou z otázek v pedagogice je
Základy kulturní gramotnosti dětí předškolního věku (zdroje RVP PV, ŠVP, osobnostní a sociální rozvoj, čtenářská a společenská gramotnost, interkulturní povědomí)
Tudíž si k ruce beru RVP PV a dělím si jednotlivý obsah na gramotnosti:
tělesná gramotnost (biologická oblast)
kulturní gramotnost - předčtenářská gramotnost (jazyk a řeč), IT gramotnost (média), předmatematická gramotnost, sociální gramotnost (já, dítě a ten druhý, dítě a společnost)
přírodní gramotnost (environmentální oblast)
Možná byste mě mohli ještě někdo doplnit, nebo bychom společně tento termín
Gramotnosti v MŠ mohli vytvořit ve wiki