Mně by zase zajímalo, jak tvůrci RVP (a inspekce) bude posuzovat naplnění výstupu v určitém ročníku, že "žák: se uplatňuje při hře v komorních nebo souborových uskupeních".
Pokud žák na některé ZUŠce např. nebude vůbec nikdy během 1. ani 2.cyklu chodit do samostatného předmětu komorní hra nebo souborová hra, nevím zda bude dostačující prokázat, že s daným (možná dost nešikovným) žákem v rámci předmětu hry na sólový nástroj, děláme i souhru (duo) učitel+žák. Pokud by totiž byl nějaký žák bez rytmu a bez sluchu (což vůbec není výjimkou...
), tak mnozí pedagogové by jistě uvítali spíše tuto možnost:
- daný žák (např. až v sedmém ročníku, kde už je povinný výstup dle RVP, že žák se uplatňuje při hře v komorních nebo souborových uskupeních...) by dostal během části hodiny na svůj sólový nástroj prostor pro to, zahrát si dohromady s panem učitelem, případně se žákem jiného učitele (třeba přejitím do jiné třídy spolu se svým učitelem, stejně jako se to dnes děje v případě korepeticí (nadanějších!) žáků s klavírem...).
V takovém případě, by (jak to nyní chápu) úplně stačilo, aby méně nadaný žák, místo
samostatné další hodiny komorní nebo souborové hry, dostal v určitých ročnících raději "obligátní" hodinu sborového zpěvu...