Pokud se týká motivace studentů k práci ve fiktivní firmě, potvrzuje se mi, že nejlépe funguje vlastní příklad. U nás v cestovní kanceláři KA-Tour Mělník ještě začínající studenti (na začátku 3. ročníku) nemají vlastní organizační strukturu, protože konkurz na jednotlivé posty absolvují na přelomu listopadu a prosince. Teprve na základě získaných bodů v jednotlivých kategoriích se každý "zařadí" na post, ve kterém byl nejlepší. Čili motivovat žáky od září do listopadu-prosince není velký problém, protože nikdo z nich si nechce před zkušební komisí, kterou tvoří žáci 4. ročníku dané firmy, "uříznout" ostudu. Po rozběhnutí práce v jednotlivých odděleních je to malinko horší, protože někteří žáci své "vedoucí" ze svých řad moc neberou. Osvědčilo se mi (skoro jako vždycky) jít příkladem. Když vidím, že v některém oddělení to vázne, sednu k nim, něco jim pomůžu udělat, někoho dále zaúkoluji, něco poradím a najednou se to vždy rozběhne. Skoro se dá říct, že je nejlepší do jednotlivých oddělení "vlítnout" hned po začátku dvojhodinovky (kterou máme jedenkrát týdne) a setrvačností se rozjedou i ta další oddělení. S kázní problémy nemáme a pracovitost se dá vždycky "vnutit" zadáváním dalších a dalších úkolů.