To sladké opojení procenty, čísly, percentily...
...kde jsem to jen už zažil..?
Že ruplo několik tisíc hlupáků? Že existují vážné pochybnosti o měřidle? Že na metru, kterým se měřilo v didaktickém testu ČJ v základní úrovni, máme patrně 9 uzlů (abych mluvil o oboru, který jsem studoval? Že by to v těch školách, co tak "explicitně" souhlasily se zveřejněním, nevěděli? Nebo že by snad považovali měřidlo už za prokalibrované - jak by ne, když ti nejlepší jsou skutečně ti nejlepší, a to jsme "my"!
Studenti, co propadli o procento (píšou mi), vědí, že by jim stačila jedna jediná správná odpověď za dva body.Ve hře je bodů zhruba 18. Do 25.6. podají žádosti o přezkum. MŠMT je do 10 dnů zamítne (nebo nastane obrat, "stovky odborníků" uznají oprávněnost stížností a ... přepočítají zkoušky?).
A protože § 183 školského zákona vylučuje použití správního řádu na uvedené ustanovení, nastoupí žaloba (doufejme hromadná) ke kraj. soudu podle § 65 soudního řádu správního (s přihlédnutím k judikátu Nejvyššího správního soudu č. j. 9 As 1/2009, který zkoumal analogickou situaci u VŠ zkoušení).
Co bude moci býti napadeno? V recenzích zmiňovaná nedodržení požadavků Katalogu, zejména formát úloh stanovených Katalogem, porušení požadovaného zastoupení jednotlivých tematických celků v testech, více správných odpovědí na testové otázky či žádná správá odpověď na testové otázky.
P.S. Na závěr jen drobnost. Přikládám tři printscreeny. Zachytil jsem na nich otázku, kterou jsem včera - jako mohl učinit každý - položil p. Zelenému při on-line diskusi na novamaturita.cz.
Otázka se někam ztratila... Asi nebyla k věci.
Příloha:
Dotaz_cermat_A.jpg
Příloha:
Dotaz_cermat_B.jpg
Příloha:
Dotaz_cermat_C.jpg