Milí studenti!
Nepřísluší mi posuzovat učitelské schopnosti svých kolegů, tím spíše, které neznám. Z jedné ukázky se toho opravdu moc nepozná. Ale nedá mi, abych nereagovala na některé vaše připomínky:
KC:) píše:
...hodiny u jmenované paní profesorky nejsou takové, jakým způsobem je ona prezentuje ve videoukázce...
To se mi zdá poměrně logické, že člověk chce pro kamery předvést hodinu tak, jak by si ji představoval. V jiném komentáři dokonce někdo z vás poukazuje na opak - tedy že si v hodinách příliš hrajete. Takže pravda bude někde uprostřed. To, že se někdo snaží vám látku, jinak nezáživnou a těžko pochopitelnou, předložit v příjemnějším obalu, bych považovala spíš za plus. Určitě se to dá udělat stručněji (stejně si všechny ty ministry nezapamatujete), možná by mohl raději vyprávět nějaký pamětník (těch ještě žije opravdu hodně), ale kladně hodnotím snahu paní učitelky.
Citace:
...celkově její přístup i klasifikaci považuji za velmi nekorektní, zvláště pokud maturanti o "svatém týdnu" nevědí své známky z předmětu...
Takovouto kritičnost bych čekala spíše od deváťáků než od maturantů. To, že jste o svaťáku neznali známku (otázkou je, proč - vše splněno?), přece neznamená konec světa. Maturovat můžete i bez ní, nebo ne?
Citace:
...pokud chceme dosáhnout kvalitního vzdělání, tak nemůžeme spoléhat jen na hru, promítání, pracovní listy, filmy o daných událostech a povídání. Pokud chceme něco vědět, musíme se to naučit a to znamená trochu té dřiny. Kdo si historické události nezažil, nevtluče si je do hlavy pomocí vyprávění či zhlédnutím nějakého filmu...
A myslíte, že když vám někdo něco "vtluče do hlavy" (stejně to nakonec musíte udělat sami), budou vaše vědomosti kvalitnější? Bez prožitku? Velký omyl. K čemu vám bude milion informací, ke kterým nemáte žádný vztah? A kdo vám brání, abyste se učili? Píšete, že máte učebnici o 200 stran. Kdo vám brání, abyste ji použili?
Citace:
Chceme jít na VYSOKÉ ŠKOLY, kde se s námi nebudou párat. Nevíš? Nestihli jste to probrat? Máš smůlu. Ano, žák může do jisté míry zvolit samostudium, ale nemůže se sám naučit úplně vše! Studenti potřebují zápisky, ve kterých budou FAKTA!
Jste dospělí, tak převezměte odpovědnost za své vzdělání. Velmi správně píšete, že na VŠ se s vámi nikdo nebude párat. Tak proč to vyžadujete po své učitelce dějepisu? Nebo že byste si mysleli, že během prázdnin se uděje nějaký zázrak, večer usnete "malí" a ráno se probudíte "velcí"? V dnešní době internetu a svobodného tisku si přece můžete vyhledat i více informací, než máte v učebnici. Hodiny by měly sloužit spíše k tomu, aby ve vás vzbudily zájem.
Citace:
Studium se stává zábavou až na vysoké škole, kterou jste si vysnili! ... Život je BOJ! Ten, kdo touží po zábavě, si měl zvolit jinou školu.
Omyl, milí mladí přátelé, i na VŠ (byť vysněné) bude většina učiva nezáživná.
A zda bude váš život boj, záleží pouze na vás. Třeba by mohl být spoluprací atd.
Citace:
...tento člověk chce znát celou historii, nejen její úlomky...
Tak tohle je poznámka z oblasti sci-fi. NENÍ v lidských silách zpracovat několikatisíciletou historii během čtyř let. A nelze s jistotou říct, která období či události jsou důležitější než jiná. Na to má každý svůj názor. Vybrat to podstatné je pro učitele to nejtěžší, navíc to přednést tak, aby vás to zaujalo a PODNÍTILO k dalšímu samostudiu. Já na základce to musím dělat sama. Kdybych učila na gymplu, asi bych k tomu přizvala i své studenty. Ale vždycky to bude jen okénko do historie, nikdy historie.
Citace:
...takto vypadá vyučovací hodina dějepisu, ve kterém mě vyučujete, jen maximálně 3x za rok! Zbytek roku pouze nudně odvykládáte učivo...
Krásná ukázka toho, jak to každý vidí jinak, že?
Citace:
...známkou z referátu, který se mnohdy vůbec netýkal tématu, ačkoliv jste vždy pokoušela o to, aby se tematu týkal...
A čí je to tedy chyba? Učitele???
Citace:
...maturanti skončili v učivu právě u roku 1948 a vůbec se nedostali dále ve 20. století, což by jim bylo v dalším studiu největším užitkem...
Viz výše. Navíc vám opravdu nic nebrání, abyste četli noviny a zajímali se. Věřte, že toto je velmi rozšířený problém na všech školách (už od základky). Já to třeba řeším tím, že v deváté třídě tato moderně-historická témata zpracovávají žáci jako referát s navazující diskuzí. Taky určitě někteří brblají, proč to musí dělat sami, proč jim to radši neodvykládám
Přeji vám, abyste se svým snům co nejvíce přiblížili.