Předeslala bych dvě (dle mého významné) citace z tohoto tématu diskuze:
Návštěvník píše:
Na jednu stranu lze kritickým studentům namítnout, že tohle sem přece nepatří. Na druhou stranu byly položeny otázky "Jaké jsou vaše první dojmy z hodiny?" a
"Co vás na této hodině zaujalo nebo překvapilo?" a studenti to prožívají právě takhle. Otázky asi byly směrovány k učitelům dějepisu - máme vítat, když reagují návštěvníci zvnějšku nebo ne?
Jana Petrů píše:
... Nejsou nám za příklad dáváni ani tak učitelé, spíše zajímavé podněty vyučovacích metod...
Takže:
Měli bychom to, co se tu odehrálo, chápat jako velmi otevřený komentář studentů k hodině. Jenže komentář k hodině se posunul ke komentáři k vyučující samotné a až k situaci ve škole. To už v pořádku není. Studenti jsou si ale vědomi, že tato diskuze není tou pravou platformou pro řešení problému.
Děkuji oběma "stranám", že debata probíhala klidně, i když je to téma citlivé.
Porozumění mezi učiteli a studenty bývá obtížné...
Nicméně ráda bych poděkovala všem a ukončila diskuzi, která navíc probíhá bez přítomnosti vyučující.