Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Dovolte, abych shrnula své základní myšlenky na toto téma:
* učitel má především učit.................A proto si ho natočíme?
* velká škola - velký prostor...............A to znamená hodně kamer!
* městská škola = anonymita..............A díky kamerám se lépe poznáme!
1. Jak z tohoto vyplývá potřebnost kamerového systému?
2. Neberete v úvahu námitky psychologů.
3. Moje ironické poznámky sledují stále jeden cíl. Totiž varování. Kde se chtějí zastánci kamer zastavit?
Zdůrazňujete stále jen užitečnost kamer, ale nemůžete popřít stejnou funkčnost ostnatého drátu nebo minového pole. Vám se zdá minové pole asi nepřiměřené. Mně se zdá pro školu nepřiměřený kamerový systém. Navozuje snad sledující kamera příznivé klima?
1. Učitel má především učit... a ne dělat dozorce - kamery: Proč ne?
2. Velká škola - velký prostor... a dozor nemůže být všude - kamery: Proč ne?
3. Městská škola = anonymita... a hledání viníka poškození majetku nebo napadení je čím dál tím těžší - kamery: Proč ne?
Kamerový systém nabízí bezpečné prostředí.
Všichni chápeme, že je zneužitelné (jako všechno). Ale současná společnost nenabízí příliš možností ochrany (nejen) majetku a zúčastněných osob (někdy mám dokonce pocit, že víc práv - a ochrany - má agresor, ale to je jen můj osobní náhled). Až se naučíme chovat se k sobě zase jako lidi, můžeme kamery vždy vypnout.