Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Jak vyhodnocujete výkon žáků v KV?
PříspěvekNapsal: sob 24. zář 2011 16:05:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 21. zář 2011 13:32:42
Příspěvky: 24
Aby byly moje příspěvky úplné, je ještě nutné doplnit několik údajů. Zaslané tabulky hodnocení v předmětech pouze doplňují obecná kritéria, platná ve všech předmětech na dané škole. Je to přehled o tom, co musí žák splnit, aby byl hodnocen příslušnou známkou. Jejich součástí je i hodnocení komunikačních kritérií.

D.Hrušková


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak vyhodnocujete výkon žáků v KV?
PříspěvekNapsal: sob 24. zář 2011 16:13:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 21. zář 2011 13:32:42
Příspěvky: 24
Další součástí hodnocení by mělo být hodnocení klíčových kompetencí, což je asi nejvíce problémová část hodnocení. Někteří učitelé jsou sice schopni tuto část dopodrobna rozpracovat, ale bohužel v praxi ve škole již není často čas na jejich dodržování a uplatňování. Snad alespoň částečně je a bude toto hodnocení učiteli využíváno. Přiznám se, že i já mám rezervy.
Přikládám dva z návrhů hodnocení KK, nejdříve ČJ.
DH


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak vyhodnocujete výkon žáků v KV?
PříspěvekNapsal: sob 24. zář 2011 16:15:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 21. zář 2011 13:32:42
Příspěvky: 24
No a ještě hodnocení klíčových kompetencí v jazyce. Je to ale jen první nástin určený k rozpracování. Jedná se o žáky začínající s jazykem, proto komunikace je ještě omezená.
Do KK si může napsat vlastní předmět hodnocení, vše zkrátit, zjednodušit, vylepšit.
D. Hrušková


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Naposledy upravil Dana Hrušková dne sob 24. zář 2011 20:09:04, celkově upraveno 1

Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak vyhodnocujete výkon žáků v KV?
PříspěvekNapsal: sob 24. zář 2011 17:56:48 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Dana Hrušková píše:
No a ještě hodnocení klíčových kompetencí v jazyce. Je to ale jen první nástin určený k rozpracování. Jedná se o žáky začínající s jazykem, proto komunikace je ještě omezená.


Ahoj, je to velmi zajímavé. Svědčí o systematickém přístupu k rozvoji kompetencí. Jen mám obavu, že to není pro český jazyk, ale pro hudební výchovu.

_________________
Zdraví Jenda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak vyhodnocujete výkon žáků v KV?
PříspěvekNapsal: sob 24. zář 2011 17:59:10 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Dana Hrušková píše:
Další součástí hodnocení by mělo být hodnocení klíčových kompetencí, což je asi nejvíce problémová část hodnocení. Někteří učitelé jsou sice schopni tuto část dopodrobna rozpracovat, ale bohužel v praxi ve škole již není často čas na jejich dodržování a uplatňování. Snad alespoň částečně je a bude toto hodnocení učiteli využíváno. Přiznám se, že i já mám rezervy.
Přikládám dva z návrhů hodnocení KK, nejdříve ČJ.
DH



Schopnost vnímat text - zajímalo by mne jak poznáte tuto dílčí dovednost. Jaké máte indikátory?

_________________
Zdraví Jenda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak vyhodnocujete výkon žáků v KV?
PříspěvekNapsal: sob 24. zář 2011 18:03:17 
Paní Adámková píše:
pedagogové mají často problém stanovit, jaké složky komunikace mají vůbec hodnotit.
... tak nám poraďte. Co jsou jednotlivé složky?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak vyhodnocujete výkon žáků v KV?
PříspěvekNapsal: sob 24. zář 2011 19:55:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 21. zář 2011 13:32:42
Příspěvky: 24
Omlouvám se, :o chybička se vloudila, opravdu hudební výchova. Hned napravím. DH


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak vyhodnocujete výkon žáků v KV?
PříspěvekNapsal: sob 24. zář 2011 20:19:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 21. zář 2011 13:32:42
Příspěvky: 24
Jaké složky komunikace by se měly hodnotit?

Při ústním projevu (např. v referátu, prezentaci) v jakémkoliv (odborném) předmětu by mohlo jít o následující složky:

- Celkový dojem z ústního projevu (plynulost projevu a schopnost zaujmout posluchače)
- Schopnost předat informace posluchači (schopnost prezentace faktů)
- Věcná správnost
- Dodržení tématu
- Fonetická srozumitelnost projevu (výslovnost,artikulace, intonace, frázování)
- Rozsah slovní zásoby a správná volba slov
- Gramatická správnost
- Používání neverbálních složek komunikace

D.Hrušková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak vyhodnocujete výkon žáků v KV?
PříspěvekNapsal: ned 25. zář 2011 9:38:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 23. zář 2011 18:10:14
Příspěvky: 17
Návštěvník píše:
Paní Adámková píše:
pedagogové mají často problém stanovit, jaké složky komunikace mají vůbec hodnotit.
... tak nám poraďte. Co jsou jednotlivé složky?

Dobrý den "Návštěvníku",
takto vytržená věta z kontextu je trochu zavádějící. Řeč byla o nastavení standardů či chcete-li kritérií mluveného projevu. Vysvětlení jsem uváděla v textu níže. Děkuji ale za dotaz, který mě vede ke konkrétnějšímu vysvětlení. Opět tedy vezmu jako příklad hodnocení monologu. Ve svém příspěvku jsem hovořila o průzkumu (zkoumaný soubor 324 učitelů ČJ - ZŠ a VG), který ukázal, že při hodnocení projevu žáka se učitel soustředí na část verbální a část neverbální. To je všem vcelku jasné. Aby však hodnocení bylo objektivní, neboť zde nemáme určeny přesně měřitelné jednotky jako např. ve sportovních disciplínách, je třeba tyto části ještě rozdělit do jednotlivých podčástí - složek. Paní Mgr. Dana Hrušková ve svých diskusních příspěvcích viz níže tyto složky nazývá "Předmět hodnocení". Vezmeme-li tedy např. hodnocení verbální části projevu (stále hovoříme o monologu na zadané téma), pak tedy zmiňovanými "složkami" nebo chcete-li "předmětem hodnocení", lze rozumět např. 1) používání jazykových prostředků, 2) práci s informací, 3) gramatiku, 4)práci s hlasem atd..U těchto složek je pak třeba ještě nastavit "kritéria hodnocení". Jako názorný příklad si můžeme vybrat třeba složku (předmět hodnocení)obecně nazvanou "práce s hlasem".Do kritérií bychom zde mohli zařadit např. intonaci,artikulaci apod..Každá ze "složek" tohoto verbálního projevu pak může na základě předem stanovených kritérií být hodnocena na klasické stupnici 1 - 5, přičemž při stejném hodnotícím postupu u neverbální části projevu je celkem reálné, že konečné hodnocení výkonu žáka bude opravdu objektivní, nikoliv pouze "pocitové". Ke zjednodušení hodnocení je dobré využít předem připravenou hodnotící tabulku.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak vyhodnocujete výkon žáků v KV?
PříspěvekNapsal: ned 25. zář 2011 10:35:27 
vystudoval jsem matfyz. A mám šest kompetencí a šest průřezových témat a výstupy ze svých dvou předmětů. to ještě zvládám. Ale není to trochu na jednoho učitele moc: "rozklíčit" si tohle všechno? Když tedy jste odbornicí na komunikaci, tak nám nabídněte co máme s žáky procvičovat v kompetenci komunikativní, jak to hodnotit, podle jakých indikátorů zjišťovat, zda to zvládají. To by byla pro nás pomoc.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: