Schoberová píše:
Prosím o vysvětlení pojmu " tématicky ucelená sada DUMek ".
Co si pod tímto pojmem mám představit - podle ročníku, tématu, předmětu... Děkuji za vysvětlení
Používejte Google a nebo čtěte rubriku EU peníze školám na České škole!
Google vám najde po zadání klíčových slov "tématický ucelená sada DUM" (
http://www.google.cz/search?gcx=c&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=t%C3%A9matick%C3%BD+ucelen%C3%A1+sada+DUM) i článek pár týdnů starý článek EU peníze školám: Odpovědi MŠMT na dotazy ze škol 17.
http://www.ceskaskola.cz/2011/10/eu-penize-skolam-odpovedi-msmt-na.html, kde je odpověď na podobnou otázku od pracovníků MŠMT:
Co je myšleno v oddíle Cizí jazyky II/ pojmem tematický celek?
V oblasti podpory 1.4 se tento pojem u šablon Cizí jazyky v Přiručce nevyskytuje.
V oblasti podpory 1.5 pracuje Příručka pouze s pojmem tematická oblast. Tematická oblast je ucelená část - logický celek - učiva.
Zaměření tematické oblasti se uvádí vždy ve formuláři záznamového archu, který slouží jako příloha monitorovací zprávy.
Tematická oblast, ve které jsou inovativní vzdělávací materiály vytvářeny, musí být navázaná na ŠVP. Pokud škola nemá zavedený ŠVP, postupuje se obdobně ve vazbě na platný vzdělávací dokument školy.
Při členění podle RVP pro SOŠ a SOU může být tematická oblast ucelenou součástí jednoho obsahového okruhu, vyučovacího předmětu nebo modulu.
Při členění podle RVP pro gymnázia může být tematická oblast ucelenou součástí tematického okruhu, celku, tématu nebo vyučovacího předmětu.
Tematická oblast může být i ucelená část průřezového tématu, případně může být logicky propojena jinými kritérii, která odpovídají potřebám školy.
Příklad pro jazyky: jedna tematická oblast - reálie cizích měst, zemí, návazné pracovní listy, druhá tematická oblast – anglická gramatika