Jana Kneřová píše:
... příval sněhu .. co děláte s dětmi venku na vycházce, na zahradě v zimě?
Sypejte ptáčkům: pověste krmítka, lůj pro sýkorky, drobečky pro vrabce, slunečnicová semínka, aj. Ve volné přírodě sledujte vyšlapané cestičky, stopy bot a stopy psů a volně žijící zvěře a můžete jí nechat u cestiček nějaké krmení: mrkve, jablka, možná máte i seno a sledujte, zdali to zvířátka jedí, nebo mají dost jiné potravy.
Děti mohou samozřejmě poznávat rozdíly mezi prachovým nebo mokrým sněhem, mohou si všimnout tvaru krystalů sněhových vloček, všimnout si, jak se udělá led nejen na loužích, ale i v různých nádobách (PET láhvi ponechané na mrazu, nebo různých miskách).
A hlavně se děti musí naučit pohybovat v mrazivém a sněhovém prostředí: být správně oblečené, před příchodem do tepla si z oděvu a bot očistit sníh, aby na oděvu neroztál a oděv nebyl zbytečně mokrý. Naučte děti, aby si vzájemně pomohly oklepat nebo omést sníh ze zad, kapuce nebo zadní části bot. Naučte děti, aby si vlhký oděv a botičky daly správným způsobem usušit.
Děti samozřejmě musí dodržovat pitný režim, ochranu před mrazem (vhodný oděv, pohyb), používání některé kosmetiky (jelení lůj na rty, vhodný krém na rozpraskané ruce, apod.). Ale toto je zbytečné říkat zkušeným učitelkám a rodičům, kteří zimu a pobyt venku mají jako něco naprosto přirozeného a je zbytečné o tom psát.