Přeruším tu obecnost a uvedu náš přiklad.
Po letech zkušeností jsme se rozhodli zkusit integrovat ICT úplně do českého jazyka, matematiky a dalších předmětů. ICT v RVPG má předepsané minimálně 4 hodiny. Tyto hodiny jsme přidělili po 1Čj, 2 M a 1 do volitelných bloků. Český jazyk se zaměřil na výstupy spojené s prací s textovým editorem a tvorbou webových stránek. Matematika na výstupy grafické, tabulkový kalkulátor. Samozřejmě že zůstávají výstupy "informatické" ty jsou do těchto předmětu také včleněny a jsou odučeny ve spolupráci s informatiky.
Naši zkušenost nepíšu proto, aby mi kdokoliv psal 1000+1 důvod, že nám to nemůže fungovat.
My jsme se rozhodli něco zkusit, a jestli to bude funkční, to nám ukáže čas. Naši učitelé mají chuť nad svou prací přemýšlet třeba i trochu jinak. A jestliže se nám bude ukazovat, že naši žáci dosahují nižší úrovně v práci s IC technologiemi než doposud, tak budeme přemýšlet jak a co změnit.
Naším základním předpokladem je zkušenost snad všech uživatelů ICT - umím jen to, co k něčemu potřebuji. A na slovech k něčemu je důraz ve smyslu: ne jenom pro danou výuku.
Po letech kdy na naší škole učili i velmi studovaní IT a žáci získali akorát k IT odpor, volíme cestu takovou, aby IC technologie byly pro ně samotné využitelné a aby je využívali všude, kde to je přínosné.
Více o našich hodinách si můžete přečíst na stránkách:
http://www.pilotg-gp.cz/index.php?p=H_i ... te=rumburkNeděláme si ambici, že cesta, po které jdeme, je obecně použitelná. Nechť si každá škola zvolí takové cesty, které se jeví jí smysluplné.
Osobně mne ale zajímá, jestli někdo integruje i něco jiného.