Paní Petrů odkázala na tento článek v Britských listech:
http://www.blisty.cz/art/63377.htmlSvé vyjádření jsem napsala už na blogu:
Mrzí mě, jak testy naprosto nesmyslně chtějí správnou odpověď na předvídání. Dovednosti (tady většinou vysuzování a předvídání) jsou dohnané ad absurdum. Pokud autoři testů chtěli testovat dovednost předvídat, otázku měli volit volněji: Co udělá Melanie a proč si to myslíš?
O úloze s ananasem už jsem četla i na blogu V. Vinton:
http://tomakeaprairie.wordpress.com/2012/04/26/we-interrupt-the-regularly-scheduled-program-to-bring-you-this-important-message/ Testovat porozumění nesmyslu je samo o sobě nesmysl. (Jde o surrealistickou báseň.)
A nejsem si jistá, že autorka článku úplně rozumí tomu, co chtějí testy testovat. Nejde úplně o emocionální výchovu ani psychologickou terminologii. Podle toho, co píše, se testují dovednosti na základě nalezení nějakého důkazu. Bohužel velmi nešťastným způsobem, protože řešení skutečně může být více.
Jaký názor máte vy?