Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Pravidla fóra


Pokud máte dotaz k fungování modulu EJP na Metodickém portálu, něco se vám nedaří udělat, něčemu nerozumíte, nebo vás něco k modulu EJP zajímá, projděte si existující témata, možná odpověď najdete. A když nenajdete, ZEPTEJTE SE! Klikněte na tlačítko NOVÉ TÉMA a svou otázku napište. Fórum sledují lidé, kteří o modul pečují, ale i vy můžete odpovídat na dotazy svých kolegů!

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Co už umím?
PříspěvekNapsal: úte 22. kvě 2012 22:47:26 
Pracuji s menšími dětmi od 11 do 15 let. Je těžké, aby samy hodnotili své znalosti angličtiny. Mám jim nějak pomoci, třeba tím, že je přezkouším? Kdysi bylo toto portfolio v papírové formě a tam bylo pro malé děti A1 A2 jasněji řečeno, co si pod danou znalostí mohou představit.

Jak zabránit tomu u starších dětí, aby si všude nezaškrtly 100% znalost? Může učitel nahlédnout do jejich sebehodnocení?
Děkuji za odpověď. N. Kadlecová


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Co už umím?
PříspěvekNapsal: stř 23. kvě 2012 22:23:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 30. říj 2009 9:59:26
Příspěvky: 26
Milá paní kolegyně,
vaším dotazem jste udeřila hřebíček na hlavičku, protože zmiňujete nejdůležitější a zároveň nejsložitější problematiku EJP, a to sebehodnocení.
Výsledky sebehodnocení a vašeho běžného hodnocení je určitě možné porovnat, ale to bych činila až tehdy, až budou žáci alespoň trochu schopni na své dovednosti a znalosti nahlížet. Naučit žáky se sebehodnotit je dlouhý proces, a to pro žáky všech věkových kategorií.
Jako při každé jiné novince ve výuce doporučuji začít se žáky postupně, tj. k určité aktivitě v hodině si vyberte vhodný deskriptor v části Co už umím. Až aktivitu skončíte, nechte žáky, aby se zhodnotili jen v rámci jediného deskriptoru. Pokud si žáci projdou všechny deskriptory najednou, může nastat, co píšete. Žáci zaklikají všechny deskriptory na 100% a tím sebehodnocení končí. Sice tomu nemůžete zabránit, ale vždy každý deskriptor vztáhněte k jedné aktivitě.
Výsledek sebehodnocení žáků můžete vidět poté, co vás žáci v části Co už umím - Slovní hodnocení vyzvou ke komentáři.

Doporučuji jednak nahlédnout do naší příručky k EJP: http://metodicky-web-ejp.rvp.cz/metodika
a dále si projít příklady dobré praxe: http://metodicky-web-ejp.rvp.cz/praxe

Hodně úspěchů při práci s EJP!


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: